تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,522,711 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,782,422 |
مقایسه عامل نگه دارنده شغلی دبیران تربیت بدنی با دبیران غیر تربیت بدنی | ||
حرکت | ||
مقاله 3، دوره 20، شماره 20 - شماره پیاپی 413، تیر 1383 اصل مقاله (495.42 K) | ||
نویسندگان | ||
دکتر رحیم رمضانی نژاد؛ دکتر مهر علی همتی نژاد؛ سجادی* | ||
چکیده | ||
توجه به عوامل نگهدارنده شغلی در مطالعه وضعیت شغلی و بویژه در دبیران تربیت بدنی با توجه به شرایط خاص آموزش تربیت بدنی در مدارس بسیار مهم است هدف این تحقیق مقایسه سه عامل نگهدارنده دبیران تربیت بدنی با غیر تربیت بدنی شهر رشت است بدین منظور از 1693 دبیر 71 دبیر تربیت بدنی و 1622 دبیر غیر تربیت بدنی 71 دبیر تربیت بدنی و 213 دبیر غیر تربیت بدنی جز نمونه آماری تحقیق قرار گرفتند برای اندازه گیری سه عامل تعادل شرایط کاری و سازمانی شناسایی و احترام جامعیت و شمول استفاده شد این پرسشنامه توسط انگلس دانیل چاک و پاستور 1996 در چهار مرحله با روش های معتبر آماری ساخته شده و برای به کارگیری در سازمان های ورزشی تجویز شده است پایایی این پرسشنامه توسط رحیم رمضانی نژاد 1380 از روش آزمون آزمون مجدد با ضریب آلفای کرونباخ 83 در صد برآورد شد از 284 پرسشنامه ارسالی اطلاعات 231 پرسشنامه برگشتی 81 در صد مربوط به 17 و 57 دبیر غیر تربیت بدنی و تربیت بدنی با استفاده از آزمون t , ANOVA آزمون تعقیبی توکی در سطح 05/0= >P تجزیه و تحلیل شد نتایج تحقیق نشان داد بین دو گوره در هیچکدام از سه عامل ومجموع عوامل نگهدارنده تفاوت معنی داری وجود ندارد ولی عامل شناسایی و احترام و عامل جامعیت و برابری در کل نمونه آماری به ترتیب بالاترین و پایین ترین نمره را داشت از طرف دیگر دبیران با تحصیلات کارشناسی ارشد و دبیران با سابقه کری 30-21 از دبیران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کاردانی و دارای سابقه خدمتی 1 تا 10 سال و 11 تا 20 سال از نظر مجموع عوامل نگهدارنده شغلی در وضعیت بهتری قرار داشتند این تفاوت در بین دبیران تربیت بدنی نیز معنی دار بود | ||
کلیدواژهها | ||
تعادل شرایط کاری و شناسایی و احترام و جامعیت و برابری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present study is to compare three factors of job retention (‘JRF,) including work balance conditions, recognition of colleague support, and inclusiveness between PE and non-FE teachers. Out of 1963 high school teachers in Rasht, 71 PE teachers (4%) and 213 non-PE teachers (13%) were selected. To measure the 3 factors, a standard questionnaire (JRF, designed by Sue Ingles, Pastor and Banyl Chuk (1996) was used. The reliability of the questionnaire was estimated by Ramezani Nejad (2001) with Cronbach Alpha coefficient of 0.83. 81% of the questionnaires (231) were returned (57 FE and 17 non-PE teachers). After collecting the data, T-student test, analysis of variance (ANOVA) and Tukey test were used in the level of P?0.05. The results of the study indicated that from FE teachers and non-FE teachers ‘point of view, the first priority is work balance conditions, and the last ong is inclusiveness. But for al the teachers, the first priority is the recognition of colleague support, and the last one is inclusiveness. A comparison 3 main factors between FE and non-FE teachers showed that there was a significant difference in recognition fo support between high-educated FE teachers and experienced ones. There was also a significant difference in work balance conditions between single and married female non-FE teachers in general. FE teachers had a better condition in recognition of support. Comparing to other teachers the same was true for non-PE teachers regarding inclusiveness. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Inclusivity and Physical Educators, Job Retention a Factors, Recognition and Colleagial Support, Work Balance Condition | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,699 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 970 |