تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,122,521 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,230,504 |
تاثیر سطح تبحر الگو بر اکتساب یادداری و انتقال مهارت حرکتی | ||
حرکت | ||
مقاله 7، دوره 21، شماره 21 - شماره پیاپی 419، مهر 1383 اصل مقاله (538.09 K) | ||
نویسندگان | ||
دکتر الهه عرب عامری؛ دکتر احمد فرخی؛ دکتر فضل الله باقرزاده؛ ذکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی* | ||
چکیده | ||
هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر سطح مهارت الگوی آموزشی بر اکتساب یادداری و انتقال مهارت سرویس بلند بدمینتون دانشجویان دختر دانشگاه تهران بوده است بدین منظور 130 دانشجوی دوره کارشناسی به روش کاملا تصادفی انتخاب شدند و در سه گروه همگن از طریق انتصاب تصادفی قرار گرفتند گروه اول در شرایط الگوی در حال یادگیری غیر ماهر گروه دوم در شرایط الگوی ماهر به مدت شش روز متوالی در کوشش های اکتساب و سپس 72 ساعت بعد در آزمون یادداری و انتقال مهارت سرویس بلند بدمینتون شرکت کردند گروه سوم ( گروه گواه) فقط در کوشش روز ششم آزمون یادداری و انتقال شرکت کردند پس از جمع آوری داده ها از روش های t وابسته و آنالیز واریانس یک طرفه با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل انجام شد نتایج نشان داد مشاهده الگوی در حال یادگیری در مرحله یادداری تاثیر معنی داری بر اجرای سرویس بلند بدمینتون دارد 0/05>P و هیچگونه تفاوت معنی داری بین اجرای گروه های تجربی درمرحله اکتساب و انتال مهارت مشاهده نشد در نتیجه می توان گفت در آموزش مهارت های حرکتی مشاهده الگوی در حال یادگیری به اندازه مشاهده الگوی ماهر در عملکرد افراد موثر است . | ||
کلیدواژهها | ||
اکتساب؛ الگو؛ انتقال؛ مهارت حرکتی؛ یادداری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study was to determine the effects of level model skill on the acquisition, retention and transfer of learning valley badmintone service in female students in University of’ Tehran. 130 female students were randomly selected and randomly assigned to 3 groups. The first group practiced in a learning model condition, the second group performed the task in a skill model condition, and the third group served as the control group. The experimental groups participated in 6 consecutive days of acquisition and 72 hours later, performed the retention and transfer tasks. Statistical analysis was performed using dependent I - test, one - way analysis of variance by SPSS. PC to test the performance of the groups in acquisition, retention, and transfer tasks. The results of analysis showed that the level of model skill had a s4çnif leant effect on the groups during the retention (P< 0.05) but not during the acquisition and transfer of’ badminton valley service. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Acquisition, Model skill level, motor skill, retention, Transfer | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,227 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,539 |