تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,513,301 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,775,186 |
شیوه های افزایش انگیزش به یادگیری از دیدگاه دبیران ( زن ) تربیت بدنی شهر اصفهان | ||
حرکت | ||
مقاله 10، دوره 19، شماره 19 - شماره پیاپی 421، فروردین 1383 اصل مقاله (568.29 K) | ||
نویسندگان | ||
دکتر محمد احسانی؛ مسعود اقبالی؛ کبری ترک زاده* | ||
چکیده | ||
هدف ازتحقیق حاضر بررسی شیوه های افزایش انگیزش به یادگیری دبیران زن تربیت بدنی شهر اصفهان است نتایج این تحقیق نشان می دهد شاخص های موردنظر در افزایش انگیزش در سطح زیاد موجب افزایش انگیزش کاری دبیران تربیت بدنی می شود مقایسه میانگین نمرات دبیران با توجه به سطح تحصیلات و سابقه کار و سطح تحصیلات و گروه های سنی نظیر سطح تحصیلات و گروه های سنی به تنهایی در خصوص بعضی از شاخص های افزایش انگیزش نظیر ارزشیابی نحوه عملکرد و امنیت شغلی و مستمری ماهانه تفاوت معنی داری را نشان می دهد و در خصوص سایر شاخص ها تفاوت معنی دار مشاهده نگردیده است اولویت بندی شاخص های هفت گانه از دیدگاه تربیت بدنی در این تحقیق شامل ارزشیابی نحوه عملکرد و لحاظ کردن نتایج آن ایجاد زمینه های موفقیت شغلی و رشد حرفه ای شرایط فیزیکی محیط کار و احساس مسئولیت شغلی امنیت شغلی و اعمال مدیریت و سرپرستی مطلوب و تدوین اهداف تربیت بدنی در امر تدریس است که با توجه به نتایج به دست آمده می توان در برنامه ریزی های آینده برای افزایش انگیزش معلمان از آن استفاده کرد | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ انگیزش؛ تربیت بدنی؛ معلمان زن | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The aim of the study is the methods of promoting motivation for teaching from point of view of physical educators. The method of the study was descriptive and the instrument was a questionnaire. Data was collected from five districts in Esfahan and the subjects were female P.E teachers. The results of the study showed that the indices of increasing motivation cause an increase in the activity of physical education teachers in high schools. Comparing the mean scores of physical education teachers, there were significant differences considering their. Level of education, work record, education levels, age groups, in education level and in age groups and regarding some of the indices of increasing motivation such as evaluation, salaty and occupational security. For the others, there were no significan differences. Priority of the seven types of increasing stimuli from point of view of physical education teachers were a) Evaluating the manner of operation and considering its results. b) Creating and promoting occupational and professional success. c) Physical conditions in work environment. d) Feeling of occupational responsibility. e) Occupational security. F) Exercising desirable management and supervision. G) Determining physical education goals for teaching. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Education, Female Teachers, Motivation, physical education | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,175 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,241 |