تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,496,039 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,757,998 |
بررسی عوامل فردی موثر بر کاربرد فن آوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانه های دانشگاه تهران | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 4، دوره 35، شماره 1 - شماره پیاپی 452، تیر 1384 اصل مقاله (743.54 K) | ||
نویسندگان | ||
مریم ناخدا؛ عباس حری؛ نوروز علی کرمدوست* | ||
چکیده | ||
هدف این تحقیق کوششی برای تعیین میزان همبستگی عوامل فردی با کاربرد فن آوری اطلاعات توسط کتابداران کتابخانه های دانشگاه تهران است روش پژوهش پیمایشی است و برای گرد آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است جامعه مورد مطاله را 153 نفر از کتابداران کتابخانه مرکزی و کتابخانه مرکزی و کتابخانه های دانشکده های دانشگاه تهران تشکیل می دهند. نتایج به دست آمده نشان می دهد که میان متغیرهای مسئولیت سازمانی میزان تحصیلات میزان آشنایی با زبان انگلیسی دسترسی به فن آوری اطلاعات تجربه در زمینه فن آ وری اطلاعات آموزش در فن آوری اطلاعات و مشارکت کتابداران در پروژه های کاربرد فن آوری اطلاعات در کتابخانه و کاربرد فن آوری اطلاعات همبستگی مثبت معنا داری وجود دارد با فراهم کردن فرصت های آموزشی مساوی برای گروه های مختلف کارکنان در زمینه فن آوری اطلاعات می توان شرایط بهبود عملکرد کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی را به وجود آورد. | ||
کلیدواژهها | ||
دانشگاه تهران؛ عوامل فردی؛ فن آوری اطلاعات؛ کتابخانه های دانشگاهی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present study is to explore the extent of relationship between individual factors and usage of information technology by Tehran University librarians. The investigated factors include: age, gender, level of education , educational field, experience with IT, training in IT, librarians’ participation in IT projects, and level of English language knowledge. The method was survey and data has been gathered by questionnaires. The population consist of 153 librarians of central and college libraries of Tehran University. The results indicate that there is a positive significant relationship between each of the following factors and IT usage: level in organization, level of education, level of English language knowledge, access to IT, experience with IT, training in IT, and librarians’ participation in IT application projects. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Individual Factors, Information Technology, Tehran University, University libraries | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,972 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,709 |