تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,524,518 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,785,059 |
بررسی میزان همگونی تدریس مواد با تولید و هدایت آثار توسط اعضای هیات علمی رشته کتابداری و اطلاع رسانی در ایران | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 9، دوره 33، شماره 2 - شماره پیاپی 453، دی 1382 اصل مقاله (6.41 M) | ||
نویسندگان | ||
عباس حری؛ نجمه سالمی* | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر کشف میزان همگون مواد تدریس شده با آثار تولید یا هدایت شده توسط اعضای هیات علمی رشته کتابداری و اطلاع رسانی ایران است جامه پژوهش 45 نفر عضو تمام وقت تحصیلات تکمیلی در هفت گروه آموزشی است و از دو روش پژوهش پیمایشی و کتابخانه ای استفاده شده است یافته ها نشان می دهد که به طور میانگین 10/3 در صد اعضا باری 87/5 در صد مواد تدریس شده خود آثار همگون تولید یا هدایت کرده اند 66/6 در صد از اعضا برای 65/8 در صد مواد تدریس شده خود آثار همگون تولید یا هدایت کرده اند 66/6 در صد از اعضا برای 65/8 در صد از دروس تدریس شده خود اثری تولید و برای 26/3 در صد دروس پایان نامه ای هدایت کرده اند در نهایت 30/7 در صد اعضا برای 19/6 در صد مواد تدریس شده اثر تولید کرده و فقط برای 0/6 در صد آنها پایان نامه همگون هدایت کرده اند در نهایت 30/7 در صد اعضا برای 19/6 درصد مواد تدریس شده اثر تولید کرده و فقط 0/6 در صد آنها پیان نامه همگون هدایت کرده اند در طی سابقه تدریس اعضا (14 تا 19 سال) به طور میانگین 24/96 اثر تولید شده است که از این میان 18/44 عنوان (73/8 در صد) با مواد تدریس شده همگون بوده است در نتایج رابطه معنا داری میان کمیت تولید اعضاء و تعداد آثار همگون به دست آمد. | ||
کلیدواژهها | ||
تدریس؛ تولید علمی؛ راهنمایی؛ کتابداری و اطلاع رسانی؛ هیات علمی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the present study is to explore how consistent are course teaching, scientific publishing, and theses supervising regarding their subject matters. The research population consists of all faculty members of seven LIS departments having students in graduate levels. Data were collected through survey as well as searching relevant bibliographies and data bases. The findings indicate that 10.3% of population have produced scientific works or supervised Theses retevant to 87.5% of the courses they have taught. 66.6% of population published books or papers relevant to 65.8% of their taught courses, but only 26.3% of course subjects have been relevant to the theses’ they have supervised. The final results show some 73.8% of subject consistency between courses taught and scientific works published by LIS faculty members. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Faculty Members, library and information science, scientific production, teaching, theses supervising | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,227 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,366 |