تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,494 |
تعداد مقالات | 70,187 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,343,122 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,560,403 |
بررسی عملکرد سیستم توسعه منابع انسانی در دانشکده های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 3، دوره 32، شماره 2 - شماره پیاپی 456، دی 1381 اصل مقاله (490.37 K) | ||
نویسندگان | ||
خدایار ابیلی؛ فرح عالیخانی* | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر بررسی جنبه های از توسعه منابع انسانی د ر دانشکده های علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاهی تهران است دانشگاه تهران به منظور تحقق اهداف خویش نیازمند برنامه ریزی در توسعه منابع انسانی است بهره گیری از الگوهای رایج در توسعه منابع انسانی و اتکا به روش های منطقی و علمی جهعت بهبود کیفیت منابع انسانی و تحقق اهداف سازمانی الزامی است در این پژوهش شاخص های آموزش چرخش شغلی ارزشیابی عملکرد و کار راهه شغلی از توسعه منابع انسانی در نظر گرفته شده است تا با بررسی آنها در بخش خدمات آموزشی دانشکده های روانشناسی و علوم تربیتی علوم اجتماعی مدیریت اقتصاد و تربیت بدنی وضعیت موجود بررسی و فاصله آن تا وضعیت مطلوب مشخص گردد روش پژوهش پیمایشی از نوع کاربردی است جامعه مورد مطالعه را کلیه کارکنان (بخش خدمات آموزشی) دانشکده های مورد اشاره تشکیل داده اند یافته ها نشان می دهد که وضعیت توسعه کارکنان بخش خدمات آموزشی این دانشکده ها در وضعیت نامطلوبی است و با اهداف و رویکرد های توسعه منابع انسانی بسیار فاصله دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ ارزشیابی عملکرد؛ توسعه؛ توسعه منابع انسانی؛ چرخش شغلی؛ کار راهه شغلی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
This survey is meant to study certian aspects of human resources development in the Faculties of Social and Behavioral Sciences at Tehran University to explore the present situation, To attain its goals, Tehran University needs to expand its human resources development through the use of current models of human resources development, and relivance on scientific and logical methods. In order to explore the gap between the current situation of human resource development and the ideal one, this study selected certain indicators such as “education”, “job rotation”, “performance apprisal” and “career planing” in the educational services sector in the Faculties of Psychology & Education, Social Sciences, Management Economics and Physical Education. Being an applied research, the methodology employed is descriptive. The results show that the development of educational services personnel is unsatisfactory and far from the goals of human resources development. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
career planning, Development, human resources, Job Rotation, performace appraisal, Training | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,972 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,737 |