تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,494 |
تعداد مقالات | 70,187 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,343,129 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,560,417 |
نگرش اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع کارشناسی کتابداری درباره اهداف و نحوه ارائه دروس کارورزی | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 4، دوره 32، شماره 2 - شماره پیاپی 456، دی 1381 اصل مقاله (681.82 K) | ||
نویسنده | ||
حسین مختاری لواسانی* | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر نظر سنجی اعضای هیات علمی و دانشجویان مقطع کارشناسی رشته کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه های دولتی غیر علوم پزشکی سراسر کشور درباره دروس کارورزی است پرسش های اساسی تحقیق به عواملی مانند اهداف و نحوه ارائه دروس کارورزی پرداخته است جامع آماری شامل اعضای هیأت علمی هشت گروه آموزشی کتابداری و اطلاع رسانی سراسر کشور و همه دانشجویانی است که کارورزی 4 را انتخاب کرده اند برای انجام این تحقیق از روش توصیفی و تحلیل محتوا و به کارگیری پرسشنامه ای با 9 سوال بسته و یک سوال باز استفاده شده است یافته ها نشان می دهاد که اهداف تعریف شده مورد تایید جامعه آماری است ولی از نحوه ارائه دروس رضایت چندانی وجود ندارد یافته ها همچنین نشان داد که کارورزی به طور کلی تحت نظارت و هدایت گروه های آموزشی نیست و سرنوشت 12 واحد دروس کارورزی به کتابخانه های محل کارورزی سپرده شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
اعضای هیات علمی؛ دانشجویان؛ کارورزی؛ کتابداری و اطلاع رسانی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
This research has been conducted to survey the viewpoints of the faculty members as well as the students of governmental non-Health Universities of Iran about internship courses offering Library and Information Sciences program in undergraduate level . Basic questions of the survey evaluate internship courses in terms of objectives, and the way of the courses offered. The research community are all faculty members of the 8 Libraries and Information Sciences Departments throughout the country as well as all the students who have selected internship course part 4 to study. Descriptive style of research in addition to content analysis have been used in the survey using questionnaire containing 9 closed and one open questions. Findings show that the pre-defined objectives for the internship courses are highly approved by the research community but, satisfaction with the way of the courses offered is low. The findings also revealed that the 12 units of the aforementioned courses have been left upto the libraries accepting interns and to the mercy of the librarians training them. Suggestions to improvement of the situation are the final part of the research. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
apprenticeship, Faculty Members, Governmental Universities, internship, Iran, library and information sciences, non-health universities, program, students, undergraduate level | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,205 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,006 |