تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,115,773 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,220,051 |
جنبش نقاشی دیواری در مکزیک | ||
هنرهای زیبا | ||
مقاله 6، دوره 18، شماره 18 - شماره پیاپی 463، تیر 1383 اصل مقاله (771.97 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر محمدکاظم حسنوند* | ||
چکیده | ||
وقوع حادثه بزرگ انقلاب در سرزمین مکزیک سبب شکل گیری انقلابی در زمینه نقاشی دیواری در جهان معاصر گردد. طلایه داران نقاشی مکزیک اوروزکو - ریورا و سیکیه روس می باشند که در فرهنگ مکزیک به (گروه سه بزرگ) مشهور می باشند. آنها بانقاشی سه پایه ای مخالفت ورزیده و سرانجام نقاشی دیواری را جایگزین آن نموند. این هنرمندان با استفاده از عناصر هنر کلاسیک اروپا - هنر نوین قرن بیستم و هنر بومی سرزمین خویش موفق به خلق هنری زیبا - شکوهمند و موثر در عرصه نقاشی دیواری را جایگزین آن نمودند . این هنرمندان با استفاده از عناصر هنر کلاسیک اروپا - هنر نوین قرن بیستم و هنر بومی سرزمین خویش موفق به خلق هنری زیبا - شکوهمند و موثر در عرصه نقاشی دیواری فضای باز گردیدند. هنرمندان مکزیکی سعی در انتقال مفاهیم و آرمان های انقلاب در قالب نقاشی نمودند و در این راه علاوه بر استفاده از سبک های گوناگون هنری از فنون و شیوه ها سنتی و تکنولوژی جدید در خلق آثار خویش بهره جستند. اگرچه سه هنرمند بزرگ مکزیکی دارای آرمان های مشترک بودند اما هر کدام به طرزی خاص و شخصی به ارایه آن پرداختند این مقاله علاوه بر بررسی خاستگاه هنر نقاشی دیواری در مکزیک آثار اوروزکو - رورا - و سیکیه روس را مورد بررسی قرار داده است. | ||
کلیدواژهها | ||
انقلاب؛ بومی؛ سرخپوستی گرایی؛ مدرن؛ مکزیک؛ نقاشی دیواری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
It is generally that the Mexican Muralism had its roots in the 1910 revolution. The Mexican Muralists produced the greatest public revolutionary art of twentieth century, and their influence throughout Latin America has been far reaching and continuous. The muralists were the most vigorous and creative of cultural vanguard of revolutionary Mexico, with a powerful sense of the social value of their art. The mural movement was increasingly concentrated in the hands of “Los Tres Grandes”: Rivera , Orozco and Siqueiros. The muralists demanded, at least in principle, to eradication of bourgeoisie art (easel painting), and pointed to the native Indian tradition as their model for the socialist ideal of an open, public art:” a fighting educative art for all”. These artists utilized the elements of European classic art, modern twentieth century art and combined to their own native art. They have created a magnificent and effective art in the open-air mural painting arena. This paper tries to investigate the origin of mural painting in Mexico and also works of Orozco, Rivera, and Siqueiros. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Indianism, Mexico, modern, Mural Painting, native, Revolution | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,661 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,997 |