تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,511,857 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,774,385 |
ارزیابی مؤسسات آموزش عالی دولتی | ||
مجله مجتمع آموزش عالی قم | ||
مقاله 8، دوره 13، شماره 0 - شماره پیاپی 522، تیر 1381 اصل مقاله (473.5 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر ا بوالفضل سهرابى* | ||
چکیده | ||
ارزیابی مؤسسات آموزش عالی دولتی به علت ماهیت آن ها و اهمیت عملکردشان در نظام آموزشی، یکی از گسترده ترین و جنجال برانگیزترین مباحث آموزشی می باشد و دلیل آن نیز تغییرات شگرفی است که در نظام های آموزشی پدید آمده است. ارزیابی باید بر کارکردهای نظام دانشگاهی اشراف داشته باشد و از ابتدای اندیشیدن دربارهء طرح یک دانشگاه استقرار یابد تا بتوان از تحقق رسالت و هدف های آن اطمینان یافت. از آن جایی که لازمهء ارزیابی، سنجش می باشد، مقالة تحقیقی حاضر در راه بهینه سازی فرایند ارزیابی و سنجش اثربخشی مؤسسات آموزش عالی دولتی ایران الگویی سه وجهی ارایه داده که می تواند مؤسسات مذکور را در ارزیابی عملکرد آن ها یاری نماید. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Evaluation of public higher education institutions with its nature and its importance in educational system is one of the broadest and most challenging issues of higher education. It must control all the functions of educational systems and be established from the beginning of thinking about university programs to be sure its mission and purposes have been achieved. But based on our findings , public higher education institutions in iran lacke a model for measuring their effectiveness and are not able to evaluate their performance. There fore this article presents a three dimentional model for measuring effectiveness of universities and evaluating their performance as well. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
- | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,634 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 844 |