تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,101,073 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,207,887 |
مدل مماس و مدل پیشنهادی برای نیاز سنجی آموزشی | ||
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 5، دوره 16، شماره 1 - شماره پیاپی 561، بهمن 1382 اصل مقاله (888.21 K) | ||
نویسندگان | ||
دکتر داود مجتهد؛ دکتر عبدالمحمد مهدوی؛ فریبا خالقی سروش* | ||
چکیده | ||
در این نوشتار ضمن اشاره به نیاز آموزشی ضرورت ارزیابی نیازهای آموزشی در سازمان های دولتی و مراحل آن مورد بررسی قرار گرفته است با عنایت به تجارب نویسندگان مقاله در اجرای پروژه های نیازسنجی آموزشی در برخی از سازمان های دولتی ایران و بررسی مدل های نیازسنجی آموزشی از جمله مدل کافمن وهرمن 1996 کریک 1987 گلدستاین 1992 سینجر 1990 استوت 1993 سورینا 1997 اندرسون 1994 و 1993 انرسون 1993 الگوی شورای همکاری 1997 گریفث و ویلیامز 1998 ادگار شاین 1980 ترولو 1997 و ودال و وینستنتلی 1998 و با توجه به به روز نبودن شرح وظایف در سازمان های دولتی ایران به منظور تکمیل و بومی نمودن مدل های موجود مدل تلفیقی تحت عنوان مدل نیازسنجی آموزشی مماس توسط نگارندگان این نوشتار برای انجام نیازسنجی آموزشی در سازمان های دولتی ایران طراحی و پیشنهاد میگردد دراین مقاله ساختار اجزا مراحل و نحوه اجرای نیازسنجی آموزشی بااستفاده از این مدل به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش کارکنان؛ توسعه منابع انسانی؛ مدل نیازسنجی آموزشی؛ مماس؛ نیاز سنجی آموزشی؛ نیازهای آزموشی سازمان های دولتی ایران | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
This article will investigate the necessity of evaluation of educational needs assessment in public organizations and its various processes. We should however consider the expertise of the authors of the following article in having applied educational needs assessment projects in some Iranian public organizations. Moreover, by evaluating the educational need assessment model of Kaufman and Herman (1996), Craig (1987), Goldstein (1992), Singer (1990), Stout (1993), Soriano(1997), Anderson( 1993, 1994), Erneson (1993), Customs Co - Operation Council (1997), Griffiths and Williams (1998), Edgarshin(1980), Truelove (1997) and Qoodall and Winstantly (1998) and by considering the fact that there are no up-to-date tasks in Iran’s’ public organizations, this integrated model has been proposed under the heading of “educational needs assessment model”. This model is designed and proposed to execute educational needs assessment in Iran’s public organizations. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Educational Need Of Iran’s Public Organizations, Educational needs assessment, Educational Needs Assessment Model, Human Resource Development, MMAS, Personnel Training | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,527 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,729 |