![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,578 |
تعداد مقالات | 71,078 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,706,447 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,940,833 |
طراحی مدل برنامه ریزی آرمانی فازی برای تخصیص منابع در آموزش عالی | ||
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 3، دوره 56، شماره 0 - شماره پیاپی 572، فروردین 1381 اصل مقاله (542.5 K) | ||
نویسندگان | ||
دکتر سید منصور خلیلی عراقی؛ دکتر جهانگیر یداللهی فارسی* | ||
چکیده | ||
برنامه ریزی آرمانی یک تکنیک قوی وکار آمد برای برنامه ریزی و تخصیص منابع است برنامه ریزی معمولا در سطوح ملی بخشی سازمانی و پروژه ای انجام می شود با مرور سوابق تحقیق نتیجه می گیریم که مطالعات انجام شده فقط به تخصیص منابع در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی توجه کرده اند و تا کنون مطالعه ای در خصوص کاربرد برنامه ریزی آرمانی در سطح بخشی انجام نشده است در این مقاله مدل برنامه ریزی آرمانی فازی برای تخصیص منابع در بخش آموزش عالی ارائه می گردد پیوند این مدل با کاربرد آن در سطوح پایین تر با یکپارچه سازی برنامه ریزی و تخصیص منابع به بهبود عملکرد بخش کمک می کند | ||
کلیدواژهها | ||
بخش آموزش عالی؛ برنامه ریزی؛ بهینه سازی؛ تخصیص منابع؛ شاخص | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Goal programming is regarded to be a vigorous and efficient technique in planning and resources allocation and is carried out at national, sectorial, organizational and project levels. A review of the historical background indicates that the studies have only focused on the allocation of resources in a single university or education institution and no investigation on the application of sectorial goal programming has been conducted as yet. This article presents a goal programming model for resources allocation in the higher education sector .The linkage of this model and its applications in lower levels to the integrated programming of resources allocation will contribute to the performance optimization. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,398 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,831 |