تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,506 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,125,460 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,233,839 |
نقش زبان و ادبیات در پیشرفت های علمی | ||
مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود) | ||
مقاله 2، دوره 173، شماره 0 - شماره پیاپی 582، فروردین 1384 اصل مقاله (308.51 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر على محمد حق شناس* | ||
چکیده | ||
شناخت جامع وکامل هیچ علمی حاصل نمی شود مگر آنگاه که شخصی به دستگاه اصطلاح شناختی آن علم احاطه پیدا کند ازگزاره ها و احکام آن علم درکی عمیق و همه جانبه به دست آورد و ساختار متنی آثار مکتوب آن علم را بدرستی دریابد و این همه بدان معنی است که شناخت هر علمی چیزی جز احاطه به زبان خاص آن علم نیست زبانی که به عنوان پدید ه ای فرهنگی، با زبان طبیعی و خود روی گفتار عامیانه فرق اساسی دارد. از این گذشته، نیل به پیشرفت در هر علمی درگرو پرورش روحیه آفرینشگری و ابداع در میان اصحاب آن علم است و این نیز هنگامی به بهترین وجه حاصل می شودکه شخص در عرصه ادبیات به تمرین خلقت گری پرداخته باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آفر ینشگری؛ آمو زش؛ ادبیات؛ ادبیات آموختنی؛ زبان؛ زبان و ادبیات یادگرفتنی و زبان؛ شنا خت؛ علم | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
No one can understand any sciences completely and comprehensively unless he studies the terminology’ of that science quite well. Through knowing the terminology, he will be able to perceive that science profoundly and have a better understanding of its various aspects, the textual structure of its reading materials, etc. hence, one should first know the specific terms of that science well. This sort of language, as a cultural phenomenon, is quite different from the ordinary speech of the people. On the other hand, in order to develop any science, one should flourish his aspects of creativity and innovation. Thus, so as to improve these aspects one should practice creativity in literature and various literal)’ grounds. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Cognition, Creativity, Language, learning language and literature, literature, Science, teaching language and literature | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,130 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,282 |