تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,117,994 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,223,801 |
شیوهء یادگیری مستقیم در بستر آموزش الکترونیکی " | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 7، دوره 10، شماره 23، فروردین 1384 اصل مقاله (570.66 K) | ||
نویسنده | ||
نادر حقانى* | ||
چکیده | ||
توجه بیش از حد شیوهء "دستور- ترجمه " به متون ادبی و تأکید آن بر انتقال و تعمیق مهارت های کتبی خواندن و نوشتن، به عنوان مهارت های اصلی در آموزش زبان، به تدریج موجبات انتقاد نسبت به این شیوه را فراهم آورد. تحولات قرن بیستم و تأثیر آن بر اهداف آموزش زبان، ضرورت شیوهء جدیدی که قابلیت انطباق با نیازهای به روز زبان آموزان و تأمین اهداف آموزشی آنان را داشته باشد، الزامی ساخته بود. با استفاده از مطالعات آواشناسی، به عنران یکی از شاخه های زبان شناسی و اولویت مهارت های شفاهی شنیدن و صحبت کردن در آموزش زبان، شیوهء جدیدی تحت عنوان شیوهء "یادگیری مستقیم " ابداع شد. از آنجا که این شیره تاکنون بیشتر در بستر آموزش سنتی و در کلاس های حضوری مورد استفاده قرار گرفته است، در تحقیق حاضر، قابلیت های شیوهء یادگیری مستقیم و چگونگی استفاده از آن، در دو بستر سنتی و الکترونیکی، مورد بررسی قرار می گیرند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش زبان؛ الگوی صحبت؛ بستر الکترونیکی؛ شیوهء یادگیری مستقیم؛ مهارت های شفاهی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
More than necessary attention has been given to methods of translation skills in literary texts, and its emphasis on transmission in reading and writing as a primary necessity of language teaching. This method has now as a teaching mode gradually come under critical attack. Changes and reforms of the 20thC. and its effects upon the goals of education required a new method to meet the taste of language learners and also fulfill the requirements of teaching goals. By using study phonetics as a branch of linguistics and the priority given to listening and speaking in language teaching, a new method by the name of Dirl_ct Learning has been set up. This method has so far been used in conventional teaching classes. This paper aims to present a comparative analysis between Direct learning in the conventional system and Direct h:arning in electronical approach. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Direct Method of Language Learning, E-Platform, Learning Pattern, Oral Abilities, Teaching Language | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,737 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,030 |