تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,516,635 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,777,661 |
ریشه شناسی و دانش ساخت واژه و تأثیر آن بر یادگیری و توسعهء واژگان زبان انگلیسی | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 10، دوره 9، شماره 16، فروردین 1383 اصل مقاله (375.6 K) | ||
نویسنده | ||
فیروزه قندهارى* | ||
چکیده | ||
دانش زبانی در زمینهء ساختار و ریشه شناسی واژه، واجد تمامی ویژگی هایی است که روان شناسان آموزش از آن به عنوان "فراگیری معنادار" یاد کرد ه اند. علاوه بر این، در محدودهء فراگیری زبان خارجی محققان به دنبال یافتن بهترین شیوهء تدریس برای این گروه از فراگیران اند. بر این اساس، پژوهشی بر روی گروهی از دانش جویان دانشگاه تهران که در یک نیم سال، درس زبان عمومی انگلیسی را می گذراندند، انجام شد و با اعمال شیوه های آمار و نمرات دانشجویان، این نتیجه به دست آمد که یک آموزش معنادار در زمینه تجزیه و تحلیل واژه می تواند کمک شایانی به یادگیری و افزایش واژگان دانشجویان در وهلهء اول و بالا بردن دانش دستوری آن ها در مرحله بعدی باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
ا شتقاق؛ تصر یف؛ ریشه شنا سی؛ سا ختواره؛ واژگان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Word-formation knowledge and etymology, the study of word origins, have all the attributes of what educational psychologists term meaningful learning. Moreover, in the realm of foreign language learning, researchers try to find the best way of teaching languages. Considering these two points, a research was done to investigate the impact of word-formation knowledge on the lexicon and grammar of some freshmen students of Tehran University passing a course in General English. After doing the statistical analyses on the students' scores at the end of the semestor, it was found that the knowledge of word formation had a positive impact on the performance of students in vocabulary and grammar. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Affixes, Derivation, Etymology, Inflection, Morphology, Roots, Word-Formation | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,045 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,191 |