تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,525 |
تعداد مقالات | 70,444 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,999,854 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,118,271 |
مقایسه ی تاثیر دوروش تمرینی مختلط ‹هوازی وبی هوازی› وهوازی برمیزان نگرش دختران دانشجوی دانشگاه تهران به واحد تربیت بدنی 1 | ||
حرکت | ||
مقاله 10، دوره 9، شماره 9 - شماره پیاپی 869، مهر 1380 اصل مقاله (345.34 K) | ||
نویسندگان | ||
فرح بانو قادری؛ فاطمه شب خیز؛ آذین بلند* | ||
چکیده | ||
هدف از تحقیق حاضر ،بررسی میزان نگرش دختران دانشجوی دانشگاه تهران به واحد تربیت بدنی 1تحت دوروش تمرینی مختلط ‹هوازی وبی هوازی ›وهوازی است.بدین منظور پرسشنامه ی دست ساخت تهیه وبین 650 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه تهران که واحد تربیت بدنی 1رااخذ کرده بودند .توزیع شد که بین آنها 380نفر به پرسشنامه پاسخ دادند وبه پژوهشگر بازگرداندند. اطلاعات به دست آمده با استفاده از رو های آماری توصیفی واستنباطی بررسی گردید.تحقیقات به دست آمده نشان می دهد بین میانگین امتیازهای حاصل شده از نگرش دانشجویان به دو روش تمرینی ،اختلاف معنی داری وجود دارد .براساس میانگین امتیازهای به دست آمده،مشخص می شوددانشجویان شرکت کننده درروش تمرین هوازی ،نگرش مثبت تری نسبت به روش مختلط دارندوامتیاز بیشتری کسب کرده اند. | ||
کلیدواژهها | ||
روش جدید‹هوازی› و روش قدیم یا مختلط ‹هوازی وبی هوازی ›؛ نگرش؛ واحد تربیت بدنی 1 | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The present research was conducted to investigate the attitude of female students of Tehran University toward physical education course through comparing mixed (aerobic - anaerobic) and aerobic exercises together. In order to conduct this research a researcher - designed questionnaire was distributed among 650 female students of Tehran University who had physical education course l. 380 out 650 subjects responded to the questions and after completion returned them to the researcher for evaluation. The process of interpreting & analysing data was done through descriptive and inferential statistics by the help of frequenl)' table, Chi ¬ Square test and T-Test. The findings indicated that the mean scores obtained from students' attitude toward the two different methods of exercises had a significant difference. Based on the obtained mean scores it was proven that students had a more positive attitude toward aerobic method of exercise than mixed (aerobic ¬ anaerobic), therefore; they obtained better scores in aerobic exercises. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Attitude, New Method (Aerobic), Old Method Mixed (Aerobic, physical education, Anaerobic) | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,595 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 837 |