
تعداد نشریات | 163 |
تعداد شمارهها | 6,709 |
تعداد مقالات | 72,474 |
تعداد مشاهده مقاله | 130,173,745 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,715,156 |
بررسی رابطه میان مجلات منتشره حوزه های تخصصی وارتقاء علمی متخصصان کشور | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 2، شماره 0 - شماره پیاپی 882، فروردین 1374 اصل مقاله (414.44 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر عباس حرّی* | ||
چکیده | ||
مجله از جمله مطلوبترین بسترها برای طرح اندیشه های نوین تلقی میشود و مقالات مجلات به عنوان نخستین محل اندیشه نو کم و بیش در جوامع مختلف پذیرفته شده است. تعداد مجلات منتشره سبب شده است که این گونه انتشارات خود در معرض ارزیابی قرار گیرندو برای آنها مراتب متفاوت علمی تعیین گردد. در ایران‘وزارت فرهنگ و آموزش عالی مجلاتی را از نظر علمی مورد تأیید قرار میدهد و داشتن مقاله در اینگونه مجلات به معنای احراز بخشی از شرایط ارتقاء مرتبه دانشگاهی تلقی میشود. هدف بررسی حاضر کشف رابطه میان مقالات منتشره و تعداد مجلات مورد تأیید در حوزه های تخصصی از یک سو و میزان ارتقاء اعضای هیأت علمی در آن حوزه ها از سوی دیگر بوده است. یافته های تحقیق نشان میدهد که میان تعداد مجلات مورد تأیید در حوزه های تخصصی و میزان ارتقاء علمی متخصصان آن حوزه ها همبستگی مثبت وجود دارد. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Journals are among the best Contexts to introduce new ideas and findings of different subject fields. Increasing the number of special journal has caused them to be evaluated and academically ranked. In Iran, the Ministry of Culture and Higher Education has confirmed some special journals as "scholarly-scientific", so that publishing papers in these journals can provide some pre-conditions for the authors to promote their academic ranks. The aim of the present study is to explore the connection between the number of papers published in these journals and the academic status of the authors. Findings indicate that there is a positive relation between the two fore-mentioned variables. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
- | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,703 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 889 |