تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,225 |
تعداد مقالات | 67,685 |
تعداد مشاهده مقاله | 114,986,799 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 89,657,653 |
بررسی برخی دیدگاههای آموزش و پرورش آزاد یا سنتی | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 7، دوره 2، شماره 0 - شماره پیاپی 882، فروردین 1374 اصل مقاله (609.21 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر فاطمه زیبا کلام* | ||
چکیده | ||
مقاله حاضر در صدد است ضمن معرفی مکتب لیبرالیسم آموزشی‘سیرتاریخی و تکاملی آراءتربیتی این فیلسوفان را مورد نقد و بررسی قرار دهد. لذا در این تلاش نخست به اندیشه های فلسفی افلاطون درباب تربیت ‘دانش و روشهای دریافت آن پرداخته میشود و سپس با اشاره مختصری به مدافعان آن در دوره های مختلف تا عصر حاضر‘تشابهات وتفاوتهای این فیلسوفان مورد بحث قرار میگیرد. در پایان به ارزیابی لیبرالیسم آموزشی و بررسی نقاط قوت و ضعف آن پرداخته شده است. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
This article introduces and breifly exammes the main currents of philosophical thoughts in the educational school known as liberalism. This paper attemps to present a historical perspect or the evolution of the philosophy of education accepted by this school starting with plato. It follows with a brief look at the precursors of this school to this day. The differences and similarities of thoaghts in these philosophers are discussed and finally a critical evaluation of the main argument of this school is putforward. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
- | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,108 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,236 |