تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,524,642 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,785,271 |
تفکر خلاق و باروری آن در سازمانهای آموزشی | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 6، دوره 4، شماره 2 - شماره پیاپی 902، تیر 1378 اصل مقاله (623.87 K) | ||
نویسنده | ||
سید محمد میرکمالی* | ||
چکیده | ||
مقاله حاضر به منظور بررسی مفاهیم تفکر خلاق و توصیف وضعیت آن در سازمانهای آموزشی‘مخصوصاً مدارس که ممکن است منجر به خلاقیت بیشتر شود‘تدوین یافته است .پس از ارائه تعاریف تفکر خلاق‘ویژگی های تفکر خلاق مورد بررسی قرار گرفته ودرنهایت تفاوت های بین تفکر خلاق و تفکر عادی معرفی شده است . ضمن آن که فرآیند یا مراحل شکل گیری تفکر خلاق مورد توجه قرار گرفته است ‘وضعیت مدارس در رابطه با تفکر خلاق با تکیه بر پژوهش های انجام شده نیز مورد مطالعه قرار گرفته است و به موانع آن در مدارس جامعه ما اشاره شده است . در انتهای مقاله‘راه کارهای به وجودآمدن تفکر خلاق در مدارس پیشنهاد شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
تفکر خلاق؛ حل مسئله؛ خلاقیت؛ نوآوری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Thisanicle had been written to svrvey the concept of creative thinking and to describe its situation in Educational organizations, specially schools, which may cause more creativity. After presenting the definitions of creative thinking, its indicators have been surveyed and finally the differences between creative thinking and normal thinking have been introduced. While process or stages of forming creative thinking has been taken into consideration, according to the research literature, the state of schools in relation to creative thinking has been studied,and its obstacles in the schools of our society has been indicated. At the end of the article, mechanisms of developing creative in schools have been suggested. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,674 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,466 |