تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,230 |
تعداد مقالات | 67,757 |
تعداد مشاهده مقاله | 115,113,100 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 89,877,092 |
خلاقیت چیست ومدرسه چه نقشی در پرورش آن دارد؟ | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 4، 1-4، شماره 0 - شماره پیاپی 904، فروردین 1377 اصل مقاله (560.48 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر افضل السادات حسینی* | ||
چکیده | ||
هدف اصلی مقاله حاضر تحلیل وبررسی ماهیت خلاقیت وشیوه های پرورش آن است . در این راستا مفهوم خلاقیت و تعاریف مختلف آن مورد بحث قرار گرفته سپس‘از بین عوامل مختلف مؤثر در پرورش خلاقیت‘مدرسه انتخاب شده واز بین عوامل مختلف در مدرسه بر نقش معلم تأکید شده است . در نهایت الگویی جهت پرورش خلاقیت ارائه میگردد که نشان میدهد معلمان چگونه میتوانند در جهت رشد خلاقیت دانش آموزان عمل نمایند. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The main purpose of this article is to look at crertivity through different definitions, and to analyse what schools can do to nurture it. Within schools, the role of teacher is emphazied, and a model is proposed to help teacher's task to develop pupil's creativity. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
- | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,990 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,141 |