تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,479 |
تعداد مقالات | 70,032 |
تعداد مشاهده مقاله | 122,997,470 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,227,916 |
بررسی وضعیت تکلیف شب در مقطع ابتدایی شهر تهران از نظر دانش آموزان ‘اولیا ومعلمان | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 1، دوره 4، شماره 1 - شماره پیاپی 906، فروردین 1378 اصل مقاله (434.46 K) | ||
نویسنده | ||
کمال درانی* | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر به منظور بررسی وضعیت تکلیف شب دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر تهران صورت پذیرفت.از طریق مصاحبه وپرسشنامه با 1579 نفر دانش آموزان دختر وپسرابتدایی و1243 نفر از والدین و50 نفر از معلمان آنها‘اطلاعات وداده های مناسب درباره میزان ونوع تکلیف شب‘شرایط وچگونگی انجام آن‘ترجیح وعلاقه دانش آموزان به تکلیف خاص شب‘وآثار منفی احتمالی آن جمع آوری شد ومورد تحلیل وتفسیر قرار گرفت.نتایج تصویری نسبتاً جامع از وضعیت تکلیف شب ومیزان آگاهی والدین ومعلمان از نقش آن فراهم کرد.براساس تحلیل داده ها‘هرچند ضرورت وجود تکلیف شب رد نمیشود‘اما تجدید نظر و اصلاح چگونگی اجرا‘میزان ونوع آن الزامی است . بازنگری در ارزش ها وروشهای آموزش و پرورش ‘ وروشهای تربیت معلمان کارآزموده تأکید میشود.همچنین ایجاد شرایط مناسب و حتی تأسیس مراکز ویژة نظارتی برای انجام بهتر تکلیف شب دانش آموزان پیشنهاد شده است . | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
This research was conducted to survey the condition of students' homework in the elementary schools of the City of Tehran. linerviews were conducted and questionnaires were administered with 1579 students, 1243 parents and 50 teachers. Data were collected and analyzed about the type and amount of homework, ways of doing it, students' preference and interest in homework and the probable negative signs of homework. The results showed a relatively comprehensive picture of the conditions of homework and the amount of awareness among parents and teachers about its role. The analysis of data also shows that though the necessity of homework cannot be denied, revision and correction of its way of doing, its amount and type is necessary. A revision of the educational values and methods and training methods of experienced teachers are emphasized. In addition, recommendations were made about establishing approriate conditions and even special supervision centers for improving students' homework. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
- | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,729 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,550 |