تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,228 |
تعداد مقالات | 67,750 |
تعداد مشاهده مقاله | 115,085,426 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 89,823,971 |
وقتی شاگردان از هم می آموزند | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 6، 2-1، شماره 0 - شماره پیاپی 913، فروردین 1372 اصل مقاله (375.04 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر زهرا بازرگان* | ||
چکیده | ||
افت تحصیلی یکی از مهمترین معضلات نظامهای آموزشی در بسیاری از کشورهای جهان محسوب شده‘فعالیتهای بیشماری برای مقابله با آن انجام میگیرد. در مقاله حاضر ‘ یکی از روشهای مقابله با افت تحصیلی دانش آموزان‘به نام آموزش متقابل‘که میتواند در سطوح مختلف تحصیلی بویژه در دوره ابتدایی کاربرد داشته باشد‘ بررسی میشود.در این مقاله ضمن مطالعه تحول این روش آموزشی در گذشته‘به استقبالی که در سالیان اخیر در بسیاری از کشورهای دنیا از آن به عمل آمده است اشاره شده و شرایط لازم برای اجرای این نوآوری مورد توجه قرار گرفته است. سپس برخی از نتایج و آثار مثبت این روش بر شاگردان ضعیف کلاس ((شاگرد معلمان)) ونیز بر تحول مدرسه و تغییر نگرش معلمان بررسی شده است. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The article reviews one of the successful approaches in teaching and learning situations, which can be used against children's school failure at different levels. The method is known in English as " learning through teaching" or " youth teaching youth ". The author studies the historical background of this method, as well as its achievements in different school systems throughout the world. The necessary condition for the application of this approach and its success on both academic performances and the change of attitudes towards learning on "tutors" and "pupils" are also discussed | ||
کلیدواژهها [English] | ||
- | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,854 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,109 |