تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,230 |
تعداد مقالات | 67,759 |
تعداد مشاهده مقاله | 115,128,760 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 89,896,148 |
مقدمه ای بر طراحی نظامهای آموزشی | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 7، 2-1، شماره 0 - شماره پیاپی 913، فروردین 1372 اصل مقاله (415.31 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر هاشم فردانش* | ||
چکیده | ||
مقاله حاضر کوششی است برای تبیین مبانی طراحی آموزشی که از مباحث اصلی در رشته علوم تربیتی‘گرایش تکنولوژی آموزشی است.آنچه از مطالعه دقیق سرفصلهای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در دروس تخصصی گرایش تکنولوژی آموزشی برمی آید وجود ابهام و عدم تمیز میان بسیاری از مفاهیم کلیدی در این گرایش است و مبحث طراحی آموزشی از جمله مصادیق این ابهامها به شمار می آید. این مقاله تلاشی برای زدودن شبهه ها و ابهامهای مربوط به این مبحث است . | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
One of the most important problems in the syllabi and programs approved by the council of cultural revolution of the instructional technology, special tendency in the field of education is the ambiguity and overlaps occasionally seen in the syllabi of some courses. Some concepts and constructs are poorly defined, and some syllabi have more than fifty percent overiap. The overlap of many of the courses in instructional technology special tendency is the main reason of student's low motivation and disattractivcness of many courses and the whole instructional technology tendency in schools of education. This article attempts to clarify one of the key constructs in the tendency, Instructional design. Instructional design is concerned with understanding, improving, and applying methods of instruction. As a professional activity done by teachers and instructional devlopers, it is the process of deciding what methods of instruction are best for bringing about desired changes in the student knowledge and skills for a specific course content and a specific student population. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
- | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,140 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,815 |