تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,225 |
تعداد مقالات | 67,685 |
تعداد مشاهده مقاله | 114,941,327 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 89,610,701 |
بحران مالی در آموزش و پرورش | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 8، 2-1، شماره 0 - شماره پیاپی 913، فروردین 1372 اصل مقاله (507.59 K) | ||
نویسنده | ||
علی شیرازی* | ||
چکیده | ||
مقاله حاضر مروری است بر بحران مالی آموزش و پرورش در جهان که در پی تحریم نفت از طرف اعضای صادر کننده نفت(اوپک)ودیگر عوامل اقتصادی و بین المللی دهه های 70و80 میلادی بوجود آمده است ‘ نخست به روند سرمایه گذاری و نگرشهای توسعه آموزشی و تغییر نقش برنامه ریزان اشاره شده و سپس راه حلهای پیشنهادی واجرا شده مطرح گردیده است . مقاله با این نتیجه گیری خاتمه یافته است که با توجه به محدودیتهای تأمین بودجه آموزش و پرورش و جمعیت روز افزون دانش آموزان در کشور‘مشکلات برنامه ریزان آموزشی در سالهای آینده بیش از پیش پیچیده تر و رسیدن به راه حلهای مطلوب بغرنج تر خواهد گشت. لذا بهره وری از تجارب برنامه ریزان آموزشی در دیگر کشورها‘افزایش فعالیتهای پژوهشی‘هماهنگی و جهت دهی برنامه های آموزشی با برنامه های سایر بخشهای اقتصادی-اجتماعی و بهره وری از تکنولوژیهای جدید از جمله روشهای پیشنهادی مؤثری تلقی شده اند که میتوانند تغییر و تحولات ضروری در برنامه ریزی آموزشی را در جهت بهبود کمی وکیفی فعالیتهای آموزشی تحقق بخشند. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The article reviews a few of the major economic and political factors since WW II which have affected budget allocations in education and the reactions of policy makers and planners when the allocated resources have been inadequate to meet national needs. One common strategy of policy makers has been to devolve to site administrators, more discretion in developing centrally provided resources and more responsibility in developing centrally provided resources and more responsibility in raising supplementary resources from local communities. The anicle is ended by this conclusion that in spite of our difficulties in allocating sufficient financial resources to our education needs and the continued increase in students' population in the country, our educators must refuse to despair. Use of new technologies, increase in R & D, making process hold some promise of constituting necessary changes in our deucational plannings which consequently could promote the ideal of" quality education for all" . | ||
کلیدواژهها [English] | ||
- | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,166 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,189 |