تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,122,716 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,230,860 |
بررسی تاثیر برخی از عوامل محیطی بر وضعیت توانایی های ادراکی – حرکتی دانش آموزان 2 منطقه شهر تهران | ||
حرکت | ||
مقاله 5، دوره 4، شماره 4 - شماره پیاپی 935، فروردین 1379 اصل مقاله (466.68 K) | ||
نویسنده | ||
محمدرضا کردی* | ||
چکیده | ||
ادراک، پاسخ های آموخته ی فرد را شکل می دهد؛ بدین مفهوم که نوع پاسخ فرد به هر محرک را تعیین می نماید.پاسخ انسان به محرک های گوناگون ،با توجه به اینکه همگی یک حس را تحریک می کنند،یکسان نیستند.علت عمده ی این اختلاف پاسخ رادر یادگیری قبلی جستجو کرد زیرا محیط زندگی وعوامل تاثیرگذار در آن غالباًبه فرد می آموزد پدیده های گوناگون را چگونه ادراک کند وچه نوع پاسخ هایی را از خود نشان دهد.این تحقیقبه بررسی تاثیر برخی از عوامل محیطی مثل میزان برخوردار بودن از اسباب بازی در دوران کودکی ،ساعات پرداختن به بازی وداشتن سابقه ورزشی در وضعیت توانایی های ادراکی –حرکتی دانش آموزان 2 منطقه شمال وجنوب شهر تهران پرداخته است. | ||
کلیدواژهها | ||
ازمون های کراتی؛ توانایی های ادراکی – حرکتی؛ دانش آموزان؛ عوامل محیطی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Concerning the importance of growth and development of pupils, it has been emphasised that children should achieve required levels of perceptual-motor abilities indicated in established norms. This achievement depends on the normal process of development, important parts of which are fundamental skills and physical fitness. The aim of this survey was to study the effects of some environmental factors on pupils' perceptual-motor abilities. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Environmental., North South, Perceptual-motor abilities, Pupil, TEHRAN | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,088 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,049 |