تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,115,704 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,219,965 |
بصیرت ها، چالش ها و شیوه های نو در مدیریت دانشگاهی | ||
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 2، دوره 47، شماره 0 - شماره پیاپی 975، اسفند 1378 اصل مقاله (301.06 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر نادرقلی قورچان* | ||
چکیده | ||
در این مقاله ابتدا رسالت های کلاسیک و مدرن همچون رسالت های آموزشی،پژوهشی،خدماتی،مشاوره ای و اشاعه فرهنگ مکتوب مورد مداقه قرار گرفته و سپس بصیرت هایی چون بصیرت قانونی،بصیرت مهارتی،بصیرت پژوهشی،بصیرت فن آوری(تکنولوژی)، بصیرت فرهنگی،بصیرت کیفی، بصیرت اشاعه پایه مشترک علم و بصیرت کاربست روش میان رشته ای مورد تبیین قرار گرفته است. آنگاه نگارنده به چگونگی نقش رؤسای دانشگاه ها و رهبران آموزش علی رغم خصلت تجاوزگری مرزهای دانشگاه ها، پیچیده شده مسایل دانشگاه ها و محبوس بودن رؤسای دانشگاه ها و مدیران در فضای کوچکتر برای مانور را تحلیل می نماید و پایان بخش مقاله حرکت از برنامه ریزی به برنامه ریزی با استفاده از تکنیک ها و تاکتیک های تغییر تدریجی در ابعاد شناخت،نگرش،رفتار فردی و رفتار جمعی با عنایت ویژه در تغییر ساختار، تغییر تکنولوژی و تغییر در رفتار و .... توصیه شده اند. | ||
کلیدواژهها | ||
دانشگاه ها؛ رهبری آموزشی؛ مدیریت دانشگاهی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
In this article efforts have been made to determine the role of classic and modern missions of higher education institutions and universities in the realms of research, education, culture and service. To achieve these objectives, the author, first introduces a model comprising legal, technological, skillfull, research, core and curricular interdisciplinary insights. He, then, embarks on dealing with the new roles of universities' chancellors in spite of the aggressive and imposed situational context of the environment. The article sums up with a conclusion moving from daily activities to the mid and long-term planning as well as a series of recommendations concerning the gradual change of structure, technology and behavior of universities' affairs. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,524 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,277 |