تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,525 |
تعداد مقالات | 70,444 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,994,376 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,115,046 |
نقدی بر تحصیل در دوره دکتری معماری | ||
هنرهای زیبا | ||
مقاله 12، دوره 3، شماره 0 - شماره پیاپی 995، فروردین 1377 اصل مقاله (312.43 K) | ||
نویسنده | ||
دکتر علیرضا عینی فر* | ||
چکیده | ||
این مقاله نقدی است بر آموزش دوره دکتری معماری در ایران. بررسی مشکلات موجود ، ماهیت آموزش و جهت گیری های آموزشی مورد نیاز این دوره ها از نکات مهم مورد بحث است. علاوه بر این، تحلیل تفاوت ها و فصل مشترک های آموزش حرفه ای معماری از یک طرف ، و پژوهش در این رشته از طرف دیگر ، و چگونگی ارتباط آن با دوره های مافبل خود، به شناخت وضع موجود آموزش و ارائه پیشنهادات مناسب برای بهبود آن کمک شایانی می کند. در مقاله حاضر ضمن تحلیل وضعیت کنونی آموزش دوره دکتری و نقدهای موجود به آن، راه حل هایی ارائه شده است. توجه به این راه حلها زمینه تربیت افرادی را فراهم می آورد که با کوشش مشترک، به تحقیق و ساخت نظریه های معماری می پردازند، نتایج تحقیقات را منتشر کرده و در تجربه عملی معماری به آزمایش می گذارند. به این ترتیب این دانش آموختگان ، از تجربه عملی و تحقیقاتی خود و دیگران می آموزند و این آموخته ها را در تدریس و تحقیقات بعدی به کار می گیرند. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
This Article is a kind of critical view on the PhD course for Architecture in Iran. a survey on Actual problems, the Quality of education and educational directions Needed for this course, are the impol1ant issues of this Article. In addition, analyzing the differences and equal sequences of professional education in architecture and research in this branch, plus the way of connection to the previous courses will 11elp greatly to awareness of actual position of education and gives suitable proposals for its progress. In this article while analyzing the actual situation of education in PhD level and its actual statements Sid me solutions are presented. To pay attention to these solutions will provide the background for those who 1: make research on architectural opinions, and 2: Those who publish the resuts of researches and expriment in practical experiences of Architecture. In this way these well-informed people will learn things of their own they practical experiences and experiments, and of others. So that they will consider these leanings in 'the future Teachings and researches. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,065 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,803 |