تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,118,800 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,224,909 |
کاستیهای خط فارسی و پیامدهای آن در آموزش زبان فارسی | ||
مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی(منتشر نمی شود) | ||
مقاله 24، 163-162، شماره 0 - شماره پیاپی 1009، مهر 1381 اصل مقاله (527.98 K) | ||
نویسنده | ||
آقای اصغر صدرامیر جانلو* | ||
چکیده | ||
در نوشتار حاضر با قبول این واقعیت که زبان قدمتی بس دیرینه داشته و در اصالت و تقدم آن بر خط جای شبهه نیست نگارنده فرض بر این نهاده که در طول فرایند یادگیری – یاددهی زبان فارسی ( به ویژه در پایه های ابتدایی ) برخی از دشواریها بروز می نماید که رابطه چندانی با هوش و تواناییهای یادگیری و فراگیران ندارد ‘ بلکه بخش اعظم مشکلات ریشه در کاستیهایی دارد که به علتهای مختلف زبان فارسی را ( همانند بسیاری از دیگر زبانهای دنیا ) مخدوش و آموزش این زبان را با مشکلاتی مواجه می سازد . | ||
کلیدواژهها | ||
آواها؛ خط فارسی؛ زبان فارسی؛ کاستی ها | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
In this article, by accepting of this fact that the language has a very long history and that spoken language takes priority to written language, the author assumes that during the teaching and leanzing Persian language especially in primary schools some difficulties occoure that have not any relationship with the intelligence and abilities of the aquisition of the students, but they depend on shortage and problems of persian language. Farsi, like most of other languages have problems and difficulties that cause learning Farsi difficult. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,098 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,080 |