تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,479 |
تعداد مقالات | 70,032 |
تعداد مشاهده مقاله | 122,990,844 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,220,518 |
نور ، سرعت، رنگ (نگاهی به امپرسیونیسم) | ||
هنرهای زیبا | ||
مقاله 1، دوره 6، شماره 0 - شماره پیاپی 1026، اسفند 1378 اصل مقاله (1.13 M) | ||
نویسنده | ||
دکتر عبدالمجید حسینی راد* | ||
چکیده | ||
مکتب نقاشی امپرسیونیسم در نیمه دوم سده نوزدهم در میان نقاشان فرانسوی زاده شد. این هنرمندان به طور عمده با شیوه رسمی رایج نقاشی روزگار خود که بر پایه هنر کلاسیک و واقع ما استوار بود،مخالف بودند. از نظر آنها نقاشان قدیمی در ترسیم واقعیت پیرامون خود به راه خطا رفته بودند و تنها توانسته بودند برداشتی کلی از واقعیت پیرامون خود به راه خطا رفته بودند و تنها توانسته بودند برداشتی کلی از واقعیت پیرامون خود به راه خطا رفته بودند و تنها توانسته بودند برداشتی کلی از واقعیت را به نمایش بگذارند. این نقاشان جوان که بعدها به «امپرسیونیست»معروف شدند، با تکیه بر برخی دستاوردهای علم شیمی و فیزیک در زمینه نور و رنگ، کوشیدند دریافت لحظه ای و عاری از خیال پردازی خود را از طبیعت پیرامون بر بوم نقاشی بیاورند. شیوه امپرسیونیسم به تدریج پیروانی یافت و هنرمندان متعددی به آن پیوستند اما همه آنها تا آخر به آن وفادار نماندند و پس از آخرین نمایشگاه مشترک در سال 1886 ، هریک راه خود را پیش گرفتند. به واقع ریشه بسیاری از گرایشهای بعد از امپرسیونیستها و نقاشی مدرن در جنبشی بود که امپرسیونیستها آغاز کردند. | ||
کلیدواژهها | ||
امپرسیونیسم؛ مدرنیسم؛ مونه؛ نقاشی سده نوزدهم؛ نقاشی فرانسوی؛ نقاشی مدرن | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
A Summary of the Article: Impressionism School of Painting was born in the middle of nineteenth century amongst French painters. These artists were strongly opposed to the painting styles of their time based on classic 'art and realism. According to them the classic and realist painters had taken a wrong path in painting the realities surrounding them and had succeeded in only showing a general understanding of reality. These young painters who were later known as the Impressionists tried to paint their imagination free and instantaneous understanding of their surrounding nature on canvas relying on some innovations in chemistry and physics on light and paint. The number of Impressionism followers gradually grew and numerous artists joined the school but not all stayed faithful to the end and following their last joint exhibition in 1886, each one chose his own style. In fact many of the tendencies of Post Impressionists and Modernists rooted in the movement which was initiated by the Impressionists. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,641 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,847 |