تعداد نشریات | 158 |
تعداد شمارهها | 6,210 |
تعداد مقالات | 67,467 |
تعداد مشاهده مقاله | 114,015,404 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 88,743,349 |
ارزیابی برنامه های آموزشی بانک مرکزی در زمینه افزایش مهارتهای شغلی کارکنان ( در فاصله سالهای 1370-1375 ) | ||
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 8، دوره 26، شماره 0 - شماره پیاپی 1237، مهر 1373 اصل مقاله (459.37 K) | ||
نویسنده | ||
عبدالحمید انصاری* | ||
چکیده | ||
مقدمه تحولات شگرف و حیرت افزای دهه های پایانی قرن بیستم بر اساس باور قریب به اتفاق پژوهشگران و صاحبنظران موهون عنایت بشریت به آموزش با هدف انتقال دانش بشری به نسلهای آینده و افزایش آگاهیها به منظور ایجاد روحیه تحقیق و پژوهشگری و در نتیجه ، تحقق توسعه علمی و کشف حقایق هر چه بیشتر جهان آفرینش بوده است. از آنجا که آموزش از مؤثرترین وسایل و ابزارهای انطباق و سازگاری کارکنان با شرایط متحول دنیای کنونی است ، ایجاد دگرگونی در طرز تلقی مدیران و آشنانمودن آنان با مسایل اساسی آموزش و همین طور آماده سازی کارکنان به منظور افزایش شایستگی های اداری آنان برای پذیرش مسئولیتهای بالاتر و ارتقای سطح کارآیی کارکنان و سازمان به عنایت ویژه ای نیازمند است. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The great and amassing changes and developments of the last decades of 20th century based on the consensus of experts and researches has been due to concern of educational processes with the objective of transferring human knowledge to other generations and increasing and boosting the morale and interests for further research. Since education is one of the most influential element of adjustment and adaptation of employees with respect to ever changing nature of to days world, as well as creating changes in managers attitude and familiarizing them with the core problems of education, and training and upgrading the status of employess in acquiring administrative competence for accepting higher capacities and positions and their level of efficiencies. It is obvious that the growth and development of organization and equipping their human elements as the fundamental resource completely of education and training is so important and pressing that even the committees for educational evaluation in developed countries do consider the existing level and budget for education, less than what is required. In this article which referring to characteristics of educational processes of employees different phases of educational evaluation and the systems of evaluation as well as the study of educational situation in Iranian Central Bank. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,842 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 895 |