تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,572 |
تعداد مقالات | 71,031 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,500,817 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,763,875 |
بررسی نقش دانش ومهارت مدیریتی رؤسای دبیرستانهای کشاورزی درموقعیت آموزشی این مراکز | ||
مجله علوم کشاورزی ایران | ||
مقاله 4، دوره 1، شماره 0 - شماره پیاپی 1252، فروردین 1376 اصل مقاله (529.06 K) | ||
نویسندگان | ||
ایرج ملک محمدی؛ علی اسدی* | ||
چکیده | ||
این تحقیق با هدف مطالعه نقش دانش مهارت مدیریت مدیران دبیرستانهای کشاورزی درموقعیت آموزشی این مراکز صورت گرفت. با توجه به هدف ‘ تحقیق از نوع همبستگی بود. متغییرهای مستقل تحقیق شامل دانش ومهارت مدیریت (فنی ‘ انسانی و ادراکی) مدیران و متغییر وابسته موقعیت آموزشی دبیرستانهای کشاورزی بودکه سطوح این متغیر شامل پیشرفت تحصیلی (معدل دانش آموزان در سال تحصیلی 73-72) ونرخ ارتقای دانش آموزان در سال تحصیلی 73-72 بود. جامعه آماری تحقیق شامل 955 نفر ازمربیان ومدیران 17 مرکز آموزش کشاورزی و 70 هنرستان کشاورزی کشور بودکه از بین این دبیرستانها ‘ 24 دبیرستان که مدیران آنها تا سال تحصیلی 73-72 حداقل 2 سال متوالی مدیریت این مراکز را به عهده داشتند. جهت مطالعه انتخاب گردیدند. با توجه به رشته تحصیلی موجود درهر دبیرستان منتخب ‘ از هر رشته تخصصی یک نفر مربی با مدرک تحصیلی لیسانس انتخاب گردیدند. به این ترتیب نمونه مورد مطالعه شامل 142 نفر مربی و 24 نفر مدیر (جمعا166 نفر) بود. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده گردید. ونتایج حاصله نشان داد که وابستگی متغیرهای پیشرفت تحصیلی ونرخ ارتقای تحصیلی دانش آموزان به متغیرهای دانش مدیریت ومهارت های مدیریت مدیران در سطح 05/0 معنی دار نمی باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
پیشرفت تحصیلی؛ دبیرستان کشاورزی؛ مدیریت آموزشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
This research was conducted to study the impact of the managerial knowledge and skill of the agricultural high school administrators on their school performance. Regarding the research goals, this study was considered as a correlational and quasi - experimental research . It was also known as an ex-post - facto research, since the researcher had no chance to attribute no independent variable. The independent variable were ; managerial knowledge and skill of The administrators (technical, human relation, and conceptual) and the dependent variables were; the educational performance of the high schools under the study in terms of the students GPA and the passing rate of students. Nine Hundred fifty five instructors and school administractors in 17 agricultural centers and 70 agricultural high schools in the country were taken as the research population. All administrators with minimum two years of administrative experience along with one randomly selected instructor in each discipline were included in the study. Therefore, totally 142 instructors and 24 administrators were selected .Results taken from this study showed no statistically significant relationship between the dependent and independent variables. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,766 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 940 |