تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,503 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,120,180 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,226,996 |
طراحی و تبیین معیارهای انتخاب مربیان تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو از دیدگاه مربیان این رشته | ||
حرکت | ||
مقاله 2، دوره 32، شماره 32 - شماره پیاپی 1756، آبان 1386 اصل مقاله (0 K) | ||
نویسندگان | ||
محسن شفیعی؛ محمود گودرزی؛ مهرزاد حمیدی؛ جهانگیر یدالهی* | ||
چکیده | ||
هدف این تحقیق جمع آوری و توصیف معیارهای انتخاب مربیان تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو است. افراد حاضر در تحقیق را مربیان تیم های ملی، باشگاهی و منتخب استان ها تشکیل می دهند. با استفاده از روش دلفی 64 متغیر از بین تمامی ویژگی های مربیگری تیم های ملی برگزیده شدند. اطلاعات تحقیق با آزمون آماری کروسکال والیس در سطح 05/0P? تجزیه و تحلیل شد. یافته های تحقیق نشان داده که بین هر یک از ابعاد مهارت های عاطفی – انسانی، ویژگی های اجتماعی، مهارت های مدیریتی، ویژگی های فردی، مهارت های ورزشی و نظر مربیان این سه رشته اختلاف معنی داری وجود دارد. در مقابل بین هر یک از ابعاد و ویژگی های شخصیتی ، مهارت های فنی، سوابق کاری و نظر مربیان این سه رشته اختلاف معنی داری وجود ندارد. همچنین بین نظر مربیان این سه رشته در مورد اولویت بندی معیارهای انتخاب مربیان تیم های ملی این ورزش ها اختلاف معنی داری مشاهده نشد (086/0= P). | ||
کلیدواژهها | ||
معیارهای مربیگری؛ نقش مربی و مسئولیت های مربی. | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of the study was to determine and model the national coaches’ selection in swimming, diving and water polo. Coaches (Swimming, diving and water polo) responded to a questionnaire consisting of two parts, a: personal characteristics, and b: 64 variables gathered from the literature. Principal component analysis of two data sets yielded eight main domains in coaching. The priorities were determined by Freidman Test as follows : Humanities factors, characters criteria, Technical skills, Social factors, Managerial skills, Related experiences, Personal characteristics, and Related sport abilities. Kruskal – wallis test indicated: no significant differences among swimming, diving and water polo coaches’ opinion about the priorities of the main domains. (R=0.086), the preference of the subgroups’ characters criteria. (R = 0.637), significant differences among swimming, diving and water polo coaches’ opinions about the preference of the subgroups’ social factors (R=0.015), the preference of the subgroups’ humanities factors. (R=0.024), the preference of the subgroups’ technical skills. (R = 0.311), the preference of the subgroups’ managerial skills. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Coaching criteria, Coach’s roles, Coaching responsibility. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,670 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 30 |