تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,098,692 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,206,332 |
تـأثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ریاضی | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 3، دوره 37، شماره 1 - شماره پیاپی 1830، فروردین 1386 اصل مقاله (137.84 K) | ||
نویسنده | ||
محمدرضا کرامتی* | ||
چکیده | ||
رویکرد یادگیری مشارکتی در دهة حاضر از نظر گاه های مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است. بررسی این نظر گاه ها منجر به ارائه الگویی شده که در تحقیق حاضر (شبه تجربی) به اجرا در آمده است. جامعه تحقیق دانشآموزان پایه پنجم نواحی هفتگانه شهر مشهد بوده است. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی, تعداد 132 نفر انتخاب شدند. آزمون رشد ومهارت های اجتماعی (محقق ساخته) و آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی (معلم ساخته) ابزارهای اساسی تحقیق بودهاند. به منظور تجزیه و تحلیل یافتهها از تحلیل واریانس استفاده شده است. نتایج حاکی از تـأیر قابل توجه روش یادگیری مشارکتی بر رشد مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی ریاضی دختران و پسران بوده است. نتایج تحقیق با بسیاری از نظر گاه های ارایه شده و تحقیقات انجام شده همخوانی دارد. به منظور اجرای مؤثر روش یادگیری مشارکتی همکاری نویسندگان کتاب های درسی، تصمیمگیرندگان آموزشی، معلمان و والدین ضروری است. | ||
کلیدواژهها | ||
پیشرفت تحصیلی ریاضی؛ مهارت های اجتماعی؛ یادگیری مشارکتی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
In the present decade approaches of cooperative learning have been studied from different viewpoints. Reviewing these outlooks has led to presenting a paradigm taken into operation in the form of present research (a quasi-experiment). This field study was conducted on the 5th grade students of the seven education districts of the city of Mashhad. A sample of 132 by random method were selected. Test of social skills development (researcher - made) and test of academic achievement in mathematics (teacher --made) were the essential instuments of this field work. In analyzing the findings, Variance analysis were used. Results indicated that cooperative learning has remarkable effects on social skills development and academic achievement of mathematics in boy and girl students. Results of this field work is congruent with most perspectives provided and researches conducted by others.In order to effectively performance of cooperative learning cooperation of authors of textbooks, decision markers, and parents and teachers is essential. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
academic achievement, cooperative learning, Mathematics, Social Skills | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,986 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 7,809 |