تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,098,952 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,206,516 |
رابطه فعالیت تحصیلی، انگیزه پیشرفت، هوش هیجانی و متغیرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 6، دوره 37، شماره 1 - شماره پیاپی 1830، فروردین 1386 اصل مقاله (218.04 K) | ||
نویسندگان | ||
مسعود غلامعلی لواسانی؛ محمد کیوان زاده؛ هدیه کیوان زاده؛ علیرضا رجبی پور میبدی؛ دکتر سعید سعیدا اردکانی* | ||
اقتصاد، مدیریت و حسابداری | ||
چکیده | ||
در این پژوهش رابطه پیش بین های سن ، جنسیت ، رتبه تولد ، هوش هیجانی ، انگیزه پیشرفت ، ویژگی های خانواده ، مدرسه و فعالیت های تحصیلی دانش آموزان با متغیر ملاک یا پیشرفت تحصیلی آنها بررسی شد .برای اجرای مقیاس ها ، نمونه ای تصادفی شامل 415 دانش آموز دبیرستانی سال سوم رشته علوم تجربی ( 261 دختر و 154 پسر ) شهر تهران انتخاب شدند.تحلیل داده ها مشخص کرد که از میان 16 متغیرپیش بین فقط 6 متغیر جنسیت ، درستی انجام تکلیف ، تحصیلات مادر ، انگیزه پیشرفت ، سن دانش آموز و درگیری والدینی در امر تحصیل ضرایب معناداری برای پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارند . تحلیل های رگرسیون برای بررسی اثرات تعدیل کنندگی جنسیت و تحصیلات مادر نشان داد که آن دو به ترتیب تعدیل کننده سن و درگیری والدینی برای پیشرفت تحصیلی هستند . هم چنان به پژوهش های بیشتری درباره فعالیت های تحصیلی دانش آموزان و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی نیاز داریم. | ||
کلیدواژهها | ||
پیشرفت تحصیلی؛ تکلیف درسی؛ هوش هیجانی؛ والدین | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The purposes of this study were to examine the relations between emotional Intelligence, achievement motivation, contextual variables and academic activity on student’s academic achievement. Participants were 415 (261 females, and 154 males) eleventh grade students. In multiple regression analysis, student’s gender and age, mother’s education, parental involvement, achievement motivation and well-done homework significantly predicted their school achievement. There was a strong positive association between well-done homework and academic achievement. Student’s gender and mother’s education moderated the relations between student’s age and parental involvement and their academic achievement. Teaching quality and emotional intelligence was also found to be non-significant coefficients in regression models. Farther research is needed into academic activities and their effects on academic achievement. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,679 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 31,501 |