تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,522,585 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,782,243 |
ارزیابی کیفیت آموزش با تکنیک MCDM فازی | ||
فصلنامه دانش مدیریت (منتشر نمی شود) | ||
مقاله 7، دوره 20، شماره 1 - شماره پیاپی 1834، اسفند 1386 اصل مقاله (299.29 K) | ||
نویسندگان | ||
ایرج نوری؛ بابک اسدی؛ امیر رضازاده* | ||
چکیده | ||
ارزیابی کیفیت آموزش به علت ماهیت آن نیازمند روشهای خاصی میباشد. در این مقاله سعی شده است تا با بهکارگیری تکنیکهای مختلف ارزیابی و رتبهبندی، روش نوینی در ارزیابی کیفیت دورههای آموزشی ارایه شود. بهمنظور اولویتبندی و یافتن میزان اهمیت شاخصهای کیفیت آموزش، از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) استفاده شده است. برای ارزیابی عملکرد هر یک از دورهها برمبنای شاخصهای کیفیت آموزش، جمعآوری دادهها و تلخیص آنها به کمک تئوری مجموعههای فازی انجام پذیرفته است و در نهایت برای رتبهبندی دورههای آموزشی و مقایسه آنها نیز از روش TOPSIS سود برده شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
کیفیت آموزش؛ مجموعه فازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
Assessment of training quality needs particular methods because of its essence. In this article among various Techniques of evaluation and ranking, a modern method in quality assessment of training periods is presented. According to preference and finding the importance measure of quality training indicators, we used hierarchical analysis process (AHP) to prioritize and find training quality indexes. For evaluation performance of each training course based on training quality indexes, data collecting and summarizing has been performed by fuzzy sets theory. Finally TOPSIS method has been used to rank and compare training courses. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
AHP, Fuzzy sets, TOPSIS, Training quality | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,865 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,536 |