تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,107,124 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,212,115 |
مقایسة مشکلات مدیریت کلاسهای تربیت بدنی در مدارس محروم و برخوردار از امکانات ورزشی | ||
حرکت | ||
مقاله 10، دوره 34، شماره 34 - شماره پیاپی 1838، اسفند 1386 اصل مقاله (156.1 K) | ||
نویسندگان | ||
رحیم رمضانی نژاد؛ مهر علی همتی نژاد؛ اسماعیل ذبیحی* | ||
چکیده | ||
هدف از این تحقیق، مقایسة مشکلات مدیریت کلاسهای تربیت بدنی (مشکلات مربوط به رفتار دانشآموزان و سایر عوامل آموزشی) در مدارس محروم و برخوردار از امکانات ورزشی است. این تحقیق از نوع توصیفی است و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامهای بود که از مقالة (Mc Cormack, 1997) با اعتبار 87 درصد استخراج و ترجمه شد. ضریب پایایی این پرسشنامه با تغییراتی اندک، در یک مطالعه راهنما روی 50 نفر از معلمان، با روش آلفا، کرونباخ 86 درصد به دست آمد. جامعة آماری تحقیق 141 معلم تربیت بدنی مدارس راهنمایی و دبیرستان شهر رشت بودند که 108 نفر (59/76 درصد) در تحقیق شرکت کردند و پرسشنامهها را به طور کامل بازگرداندند. در تجزیه و تحلیل استنباطی اطلاعات از برنامة رایانهای SPSS و آزمون t مستقل، F و آزمون تعقیبی شفه در سطح معنیداری (05/0? P) استفاده شد. نتایج نشان داد که مشکلات مربوط به رفتار دانشآموزان در مدارس به ترتیب بینظمی، پرخاشگری و عدم انگیزه (تنبلی) است و این مشکلات در مدارس محروم کمتر از مدارس برخوردار از امکانات ورزشی است. از بین مشکلات مربوط به سایر عوامل آموزشی، عامل امکانات و معلم بالاترین اولویت را داشت. مشکلات مربوط به تأثیر سایر عوامل آموزشی از دیدگاه معلمان با سابقة زیر 10 سال بیشتر از معلمان با سابقة 20 – 11 سال و بالای 20 سال بود. در ضمن از دیدگاه معلمان زن، مشکلات رفتاری در مدارس دخترانه بیشتر از مدارس پسرانه است. باتوجه به نقش عامل امکانات از دیدگاه معلمان و شیوع مشکلات رفتاری دانشآموزان ، این موضوع به تحقیقات بیشتری برای بررسی روشهای کلاسداری نیاز دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
راهبردهای مدیریت کلاس؛ مشکلات رفتاری و امکانات ورزشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this study is the comparison of P.E classroom management problems (students’ behavior problems and other educational factors) in wealthy and deprived schools of sport facilities. This was a descriptive study and the instrument was a questionnaire modeled and translated from an article (Mc Cormack, 1997) with the reliability of 87%. A pilot study was performed. The reliability coefficient of the questionnaire was estimated 86% was estimated 86% with few changes for 50 teachers. Statistical population was 141 P.E teacher in guidance schools and high schools of Rasht. 108 of the questionnaire (76/59%) were returned. For inferential analysis, SPSS independent T test and F in the level of P?0.05 were used. The result indicated the problems of student behavior are in the following order: lack of discipline, aggression and lack of motivation. The last problem is less in deprived schools than that in wealthy schools. Among the problems related to other educational factors, facilities and teacher factors had the highest priorities. Problems related to other educational factors from the teacher's point of view with under 10 years of experience were more than 11 – 20 years and above 20 years. Besides, from the female teachers point of view, students’ behavior problems in female classes are more than male classes. Also this subject needs more investigation to survey the methods of the classroom management. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Classroom Management Strategies, Behavior Problems, sport facilities | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,646 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,733 |