تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,114,379 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,218,127 |
Knowledge Management and Learning Organization: Analyzing the Role of Knowledge and Experience Documentation | ||
Journal of Information Technology Management | ||
مقاله 1، دوره 1، شماره 2، تیر 2009 اصل مقاله (176.8 K) | ||
نویسندگان | ||
Ali Asghar Anvary Rostamy؛ Behnam Shahaei | ||
چکیده | ||
This paper aims at designing a path for the creation and preservation of learning organization through knowledge management process. Knowledge management process includes knowledge creation, knowledge documentation, knowledge dissemination, and knowledge application elements. The basic idea of this paper is that documentation step (including knowledge storing, valuation, coding and classification) plays a key role in knowledge management process and has substantial effects on the creation of learning organizations and the improvement of organizational performance. | ||
کلیدواژهها | ||
Conceptual model؛ Experience documentation؛ Knowledge Management؛ Learning Organization؛ organization | ||
عنوان مقاله [English] | ||
مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده: تحلیلی بر نقش مستندسازی دانش و تجربه | ||
نویسندگان [English] | ||
علی اصغر انواری رستمی؛ بهنام شهایی | ||
چکیده [English] | ||
هدف از نگارش این مقاله، طراحی مسیر خلق و حفظ سازمان یادگیرنده از طریق فرایند مدیریت دانش است. فرایند مدیریت دانش مشتمل بر خلق دانش، مستندسازی دانش، توزیع و نشر دانش، و نهایتاً کاربرد دانش میباشد. در مقاله حاضر، مفروض است که هر یک از مراحل مدیریت دانش در خلق و حفظ سازمان یادگیرنده نقش موثری را ایفا مینمایند. ایده اصلی این مقاله بر آن است که مرحله مستندسازی که به معنای ذخیرهسازی، ارزشگذاری، کدگذاری و طبقهبندی دانش و تجربه و به عبارت بهتر، تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار است، مرحله بسیار مهمی برای همافزایی سایر مراحل مدیریت دانش، برای ایجاد و حفظ سازمان یادگیرنده و در نتیجه، برای بهبود و تعالی عملکردی سازمان باشد. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
تجربیات, سازمان یادگیرنده, مدل مفهومی, مدیریت دانش, مستندسازی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,147 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 12,251 |