تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,533 |
تعداد مقالات | 70,519 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,134,042 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,240,199 |
فناوری اطلاعات و سیر تحول آموزش مهندسی معماری | ||
نشریه دانشکده فنی | ||
مقاله 8، دوره 43، شماره 2 - شماره پیاپی 167654، اسفند 1388 اصل مقاله (364.08 K) | ||
نویسندگان | ||
Reza Mahmudi؛ کتایون تقی زاده | ||
دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
افزایش تاثیر سیستمهای ارتباطی بر زندگی انسان بخش جدانشدنی آن است. امروزه در بسیاری از دانشگاههای دنیا استفاده از فناوری اطلاعات برای انتقال دانش با توجه به نامحدود و پایانناپذیر بودن اطلاعات در آن، استفاده میشود. در دنیای کنونی استفاده از فناوری اطلاعات بهعنوان ابزار طراحی یکی از موضوعات بحث برانگیز در آموزش مهندسی معماری است. سوالاتی نظیر این که "استفاده از کامپیوتر چگونه در روند خلاقیت یا قابلیت حل مسائل طراحی تاثیرگذار خواهد بود؟" و این که "آیا معماران تمامی قابلیتهای فناوری اطلاعات را میپذیرند؟" نیاز به پاسخ مناسب برای کاربردی شدن فناوری اطلاعات در آموزش مهندسی معماری دارد. امروزه فناوری اطلاعات در دفاتر معماری و برای اجتناب از انجام فعالیتهای تکراری به کار میرود، فعالیتهایی که دربرگیرنده هیچ نوع خلاقیت نیستند. میتوان ادعا کرد که ابزار سنتی طراحی (راپید، قلم و ابزار راندو) برای رشد ایدهها قوی ولی برای ارائه این ایدهها ضعیفاند. ابزار فناوری اطلاعات این قابلیت درونی را دارند که طیف وسیعی از راهحلها را برای تولید و ارتباط ایدهها و پوشاندن فاصله بین درک و پذیرش و حتی قبول زبان جدید که بین این دو فاصله را پل میزند، در اختیار دانشجویان معماری قرار دهند. در این مقاله ابتدا به بررسی سیر تحول ابزار آموزش عملی در مهندسی معماری پرداخته میشود و سپس نقش ابزار فناوری اطلاعات بهعنوان ابزاری جدید مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفته و سرانجام مقایسه و نتایج این دو روش (روش کلاسیک و روش استفاده از فناوری اطلاعات) در آموزش دروس عملی مهندسی معماری با استفاده از فناوری اطلاعات معرفی میگردد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش سنتی؛ طراحی اولیه (اسکیس)؛ فناوری اطلاعات؛ مدل فیزیکی (ماکت)؛ مهندسی معماری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Role of Information Technology in Architectural Engineering Training | ||
نویسندگان [English] | ||
Reza Mahmudi؛ Katayoon Taghizadeh | ||
چکیده [English] | ||
Expansion of mass media has considerably affected people’s lives. Consequently universities have been also applying information technology worldwide in order to communicate their limitless data. Benefiting from Information technology and the tools it provides, has been a controversial issue since applying it in architecture arena need proper answers to questions like "How is computer advantageous in creativity process and solving designing problems?" or "Do architects accept the capabilities of information technology?" Nowadays information technology tools, which include different software, are vastly used in architectural companies to do repetitive tasks which don`t need innovation and creativity.Traditional designing tools (such as pen, markers and …) strengthen basic ideas but have been essentially weak in presenting projects. Having the potentials of connecting primitive ideas and presenting the final projects, information technology provide architectural students with new facilities. Evolution process of architectural engineering has been initially studied in this article and afterwards the role of information technology tool as new instrument have been analyzed. Finally the comparison between classical method and new tools and the result in fields of teaching practical architectural lessons by the help of information technology will be presented. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Architectural Engineering, Classic Architectural Training, Information Technology, Physical Models, Preliminary Design (Sketch) | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,984 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,112 |