تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,101,081 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,207,890 |
بررسی صلاحیتهای مورد نیاز اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی برای تدریس در نظام یادگیری الکترونیکی | ||
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران | ||
مقاله 15، 2-40، شماره 3 - شماره پیاپی 183341، آذر 1388 اصل مقاله (194.42 K) | ||
نویسندگان | ||
مسعود رضایی؛ حمید موحدمحمدی؛ علی اسدی؛ خلیل کلانتری | ||
چکیده | ||
یادگیری الکترونیکی پیشرفت مهمی در زمینه تدریس و یادگیری در آموزش عالی کشاورزی است. اینترنت و فناوریهای مبتنی بر وب از آن جهت مهم میباشند، که ارتباطات بین دانشجویان و اعضای هیات علمی را تسهیل و افزایش میدهند و ابزارهایی فراهم مینمایند که ابتکار و خلاقیت دانشجویان را تقویت میکند. پژوهش حاضر با هدف بررسی صلاحیتهای مورد نیاز اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی برای تدریس در نظام یادگیری الکترونیکی انجام شده است. این تحقیق از نوع پیمایشی میباشد و از ابزار پرسشنامه برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی دانشگاههای تربیت مدرس، تبریز، مازندران، شیراز و فردوسی مشهد میباشند که با استفاده از روش نمونهگیری چندمرحلهای، 80 نفر از آنان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتهاند. دادههای تحقیق با استفاده از نرمافزار SPSS و آمارههای توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان میدهد بین صلاحیت اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی در زمینههای فناوری، ارتباطات، مدیریت زمان، محتوا و آموزش برخط در وضع موجود و مطلوب در سطح 1 درصد تفاوت معنیداری وجود دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش کشاورزی؛ تدریس؛ صلاحیت؛ عضو هیات علمی؛ یادگیری الکترونیکی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Investigation of the Competencies Needed for the Faculty Members of Agriculture for Teaching through E-learning System | ||
نویسندگان [English] | ||
Masood Rezaei؛ Hamid Movahedmohammadi؛ Ali Asadi؛ Khalil kalantari | ||
چکیده [English] | ||
E-learning is considered as a significant breakthrough in teaching and learning in agricultural higher education. Internet and web-based technologies are important because they facilitate and enhance communications among instructors and learners and as well provide tools to encourage creativity and initiative in students. The present study was carried out with the aim of investigating competencies needed for faculty members of agriculture for teaching through e-learning system. The study was based on survey research method and a questionnaire developed to gather the needed data. The study population consisted of the faculty members of agricultural faculties selected through multistage sampling technique. The sample size for faculty members was determined 80 as based on Cochran formula. Data were analyzed by using SPSS/WIN software while descriptive and inferential methods being employed for data analysis. The "t" test revealed that there are significant differences among competencies of faculty members in the contexts of technology, content, online education, time management as well as in communication in current and appropriate situations. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
agricultural education, Competency., E-learning, faculty member, teaching | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,343 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,279 |