![سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران](./data/logo.png)
تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,515,296 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,776,457 |
بازخورد دستوری نوشتاری گزینشی و تأثیردراز مدت آن بر فراگیری حروف تعریف انگلیسی | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 3، دوره 14، شماره 56، اسفند 1388 اصل مقاله (172.38 K) | ||
نویسندگان | ||
احسن پاشازاده؛ حمیده معرفت | ||
دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
تأثیر دراز مدت بازخورد دستوری نوشتاری مورد مطالعة تجربی دقیق قرار نگرفته است و قسمتی از این مسئله به جاذبة شهودی این نوع بازخورد برمیگردد. تحقیقات معدودی که در زمینة بازخورد دستوری نوشتاری انجام گرفتهاند، تأثیر مثبتی برای این نوع بازخورد پیدا نکردهاند (تراسکات، 2007). با این وجود، تعدادی از تحقیقات اخیر تأثیر مثبتی برای بازخورد دستوری گزارش کردهاند. تحقیق حاضر تلاشی است در جهت بررسی تأثیر دراز مدت بازخورد نوشتاری دستوری بر یک نکته نسبتاً پیچیدهای از دستور زبان انگلیسی (حروف تعریف) و نیز توضیح عوامل تأثیرگزار در نتایج متناقض تحقیقات گذشته. 22 زبانآموز در سطح متوسط از یک مؤسسه آموزش زبان در این تحقیق شرکت کردند. بازخورد دستوری نوشتاری در مورد حروف تعریف انگلیسی و تعداد محدودی از اشتباهات مختلف دستوری به این زبانآموزان ارائه شد. نتایج نشان میدهد که بازخورد دستوری گزینشی میتواند تأثیر کوتاه مدت زیادی بر این نکته پیچیده داشته باشد، ولی ممکن است این نوع بازخورد تأثیر منفیای در دراز مدت داشته باشد. نتایج همچنین نشان میدهد که فراگیران پس از دریافت بازخورد تصحیحی از به کارگیری نکات تصحیح شده اجتناب میکنند. اهمیت عملی و نظری این نتایج نیز مورد بررسی قرار گرفته است. | ||
کلیدواژهها | ||
بازخورد دستوری؛ حروف تعریف؛ صحت؛ یادگیری اجزاء زبان؛ یادگیری نظام زبان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Long-Term Effect of Selective Written Grammar Feedback on EFL Learners' Acquisition of Articles | ||
نویسندگان [English] | ||
Ahsan Pashazadeh؛ Hamideh Marefat | ||
چکیده [English] | ||
The long-term efficacy of written grammar feedback (WGF) has escaped rigorous empirical investigation, partly due to its strong intuitive appeal. The few studies that have investigated the long-term effect of grammar correction have failed to find any positive long-term effects for WGF (Truscott, 2007). Nevertheless, a number of recent studies have reported a positive effect for WGF. The present study investigated the long-term effect of selective grammar feedback on a reasonably complex feature of the English grammar, attempting to shed some light on the factors that may explain the conflicting results of previous studies. A group of low intermediate EFL learners (N = 22) participated in this study. They received WGF on the use of articles and a limited number of various other grammatical categories. The results showed that selective WGF can produce large short-term gains for functionally complex grammatical features, but that it may prove to be detrimental in the long run. The study also found that learners tend to avoid the grammatical feature on which they have received corrective feedback. The theoretical and practical implications are discussed. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Accuracy, Articles, Grammar Feedback, Item Learning, System Learning | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,744 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,132 |