تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,119,430 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,225,820 |
رابطهی جنسیت و عملکرد آموزشی دانشجویان حسابداری | ||
زن در توسعه و سیاست | ||
مقاله 4، دوره 8، شماره 3 - شماره پیاپی 283648، مهر 1389 اصل مقاله (218.25 K) | ||
نویسندگان | ||
بیتا مشایخی1؛ مهدی محمدآبادی2 | ||
1دانشگاه تهران | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
در سالهای اخیر تعداد پذیرفتهشدگان، دانشجویان و فارغالتحصیلان دخترِ رشتهی حسابداری در مقاطع مختلف آموزش عالی افزایشی چشمگیر داشته است. صاحبنظران و محققان این رشته درصدد برآمدهاند به تبیین تفاوتهایی بپردازند که ممکن است بین دختران و پسران در زمینههای علمی و عملی حسابداری وجود داشته باشد. هدف این تحقیق نیز تحلیل این موضوع است که آیا میتوان شواهدی در حمایت از این نظر (طرز تفکر) یافت که حسابداری یک رشتهی تحصیلیِ مردانه است. در این راستا پژوهش حاضر به تحلیل تأثیر جنسیت بر عملکرد آموزشی دانشجویان حسابداری میپردازد. در این تحقیق، دانشجویان حسابداری دانشگاه تهران - در حال گذراندن درس اصول حسابداری 3- نمونهی مورد تحلیل هستند و فرضیههای تحقیق با استفاده از مدل توانمندیهای آموزشی اسپیرمن آزمون میشوند. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که در صورت کنترل اثرات تبعیِ توانمندیهای آموزشی، در حمایت از این فرضیه که جنسیت تأثیری مهم بر عملکرد آموزشی دانشجویان حسابداری بر جای میگذارد، شواهد تجربی قابل قبولی وجود ندارد. | ||
کلیدواژهها | ||
جنسیت؛ عملکرد آموزشی؛ مدل توانمندیهای آموزشیِ اسپیرمن | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The relationship between gender and educational performance Case study: accounting students of Tehran University | ||
نویسندگان [English] | ||
Bita mashayekhi1؛ Mahdi mohammad abadi2 | ||
کلیدواژهها [English] | ||
educational performance, Gender, Spearman’s model of academic ability | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,011 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,657 |