
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,693 |
تعداد مقالات | 72,239 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,214,354 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,042,797 |
بررسی برخورد از جلوی یک خودروی سواری و آثار استفاده از سپر کامپوزیتی | ||
نشریه دانشکده فنی | ||
مقاله 3، دوره 43، شماره 4 - شماره پیاپی 462879، شهریور 1388، صفحه 511-518 اصل مقاله (449 K) | ||
نویسندگان | ||
محمد شرعیات؛ عباس گنجی¬پور | ||
دانشگاه خواجه نصیر | ||
چکیده | ||
در این پژوهش، با به کارگیری مدل المان محدود کامل یک خودروی سواری ملی، تلاش شده است که نقش اجزاء و مجموعههای گوناگون در جذب انرژی ناشی از برخورد از جلو، پیدا شده و با تغییر ضخامت برخی از اجزایی که سهم بیشتری در جذب انرژی دارند، ایمنی سرنشین بهبود یابد. همچنین تلاش شده است تا میزان بهبود حاصل از آن در رفتار خودرو در برخورد از جلو، در اثر جایگزینی سپر فلزی با سپر ساخته شده از مواد کامپوزیت ترمو پلاستیک GMT بررسی شود. برای این هدف، شرایط مرزی و عوامل مؤثر در برخورد در نرمافزار PAM-CRASH تعریف شدهاند. برای افزایش دقت در نتایج حاصل از آن، مدل اجزای محدود همه زیر مجموعههای خودرو به همراه اتصالات میان اجزاء، به گونهای دقیق مدلسازی شده است. پس از تحلیل برخورد از جلو، اجزایی که جذب انرژی آنها بیشتر است، تعیین و نتایج برخورد قبل و بعد از اعمال تغییرات پیشنهادی در اجزاء، مقایسه شدهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
برخورد از جلو؛ سپر کامپوزیتی؛ مدل المان محدود؛ مدل کامل خودرو | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Investigating the Frontal Crash of a Passenger Car and Effects of Utilizing a Composite Bumper | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Shariyat؛ Abbas Ganjipour | ||
چکیده [English] | ||
In the present paper, employing a complete model of a passenger car, contribution of various components and assemblies in the frontal crash energy absorption is determined. Thickness of components with more remarkable contribution is increased to improve the occupant safety. Furthermore, effects of substituting the metallic bumper with one fabricated from GMT materials on the frontal crash behavior of the vehicle are investigated. Boundary condition and dynamic parameters are defined in PAM-CRASH software. To increase the accuracy of the results, all sub-assemblies and their joints are precisely modeled. Finally, components with more remarkable contribution in energy absorption are detected and a comparison is made between the crash results of the original design and the crash results obtained after the mentioned modifications. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Composite Bumper, Finite element model, Frontal Crash, Full Vehicle Model, PAM-CRASH | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,021 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,494 |