
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,622 |
تعداد مقالات | 71,536 |
تعداد مشاهده مقاله | 126,862,860 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,905,345 |
Effect of IT on Organizational Behavior: Effect of e-mail on Professors` Evaluation of Students | ||
Journal of Information Technology Management | ||
مقاله 7، دوره 3، شماره 7، مهر 2011، صفحه 115-132 اصل مقاله (194.8 K) | ||
نویسندگان | ||
Aryan Gholipour؛ Hatef Rasouli | ||
چکیده | ||
IT development and its ease of use have caused the organizations to equip their processing and operations through IT. It has been over a century that performance assessment has been a significant issue for management and actually has been performed in different ways. The current study aims to discover the effect of e-mail on performance assessment. Therefore, mixed method has been used. The research method for the first step is qualitative and then survey method (quantitative) has been used for the second step. Research sample consists of 15 professors and PhD students for the qualitative study and 180 people are taken for quantitative study. The method of Data gathering was snowball sampling and has been simple random survey. Data of Qualitative research identifies 8 major themes and quantitative data analysis is 64% of variance, using the exploratory analysis. The results show that performance assessment affected by IT and its deficiencies are interpreted from the point of technology. Lack of non-verbal communication and body language fluctuates the assessment and causes misunderstandings. The current paper states that nowadays IT, specially e-mail , is getting so popular in universities, and is one of the effective factors on multi dimensional student assessment , however the issue is not important for the professors and they do not care much. | ||
کلیدواژهها | ||
Communication؛ Culture؛ Information Technology؛ Performance Assessment | ||
عنوان مقاله [English] | ||
اثر فناوری اطلاعات بر رفتار سازمانی: تأثیر پست الکترونیکی بر ارزیابی استادان از دانشجویان | ||
نویسندگان [English] | ||
ارین قلی پور؛ هاتف رسولی | ||
چکیده [English] | ||
گسترش روزافزون فناوری اطلاعات و سهولت استفاده از آن، باعث میشود سازمانها فرآیندها و عملیات خود را به آن مجهز کنند. بیش از یک قرن است که ارزیابی عملکرد بهعنوان یکی از موضوعهای محوری در مدیریت بوده است و به شکلهای گوناگون انجام شده است. این پژوهش در صدد کشف آن است که استفاده از پست الکترونیکی، در ارزیابی عملکرد چه تأثیری دارد. بدین منظور، از روش آمیخته استفاده شده است به این صورتکه در ابتدا از روش کیفی و پس از آن از روش پیمایش استفاده شده است. نمونه پژوهش، شامل 15 نفر از استادان و دانشجویان مقطع دکترا برای پژوهش کیفی و 180 نفر برای پژوهش کمّی است. روش نمونهگیری در پژوهش کیفی گلوله برفی و برای پیمایش تصادفی ساده بوده است. دادههای پژوهش کیفی، 8 مقولهی اصلی را نشان میدهد و همچنین تحلیل دادههای کمی، با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی، بیانگر 64 درصد واریانس است. نتایج پژوهش، نشان میدهد که ارزیابی عملکرد، تحت تأثیر فناوری اطلاعات قرار میگیرد و کم و کیف آن از منظر تکنولوژی، تفسیر میشود. نبود ارتباطات غیر کلامی و زبان بدن باعث میشود؛ ارزیابی دچار نوساناتی بشود، ضمن اینکه سوء تعابیر زیادی نیز شکل میگیرد. ایده اصلی این مقاله آن است که فناوری اطلاعات بهخصوص پست الکترونیکی که امروزه کاربرد زیادی در دانشگاهها پیدا کرده است، یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار بر ارزیابی دانشجویان از جنبههای مختلف بوده در حالیکه این مسئله برای اکثر استادان مهم نبوده و اغلب به آن توجه زیادی نمیشود. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
ارتباطات, ارزیابی عملکرد, فرهنگ, فناوری اطلاعات | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,396 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,692 |