تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,504 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,123,097 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,231,189 |
بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران | ||
فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی | ||
مقاله 7، دوره 2، شماره 3 - شماره پیاپی 5، آذر 1388، صفحه 163-181 اصل مقاله (288.12 K) | ||
نویسندگان | ||
سیدهادی صادقی1؛ محمود قنادان2 | ||
1کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تهران | ||
2استادیار دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
هدف اصلی این مقاله بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران است. جامعه آماری پژوهش را صاحبنظران در سه حیطه علمی (اعضای هیأت علمی دانشگاه)، تخصصی (کارشناسان مراکز کارآفرینی) و اجرایی (اعضای هیأت مدیره موسسات آموزشی) تشکیل داده و بهصورت روش سرشماری کامل با توجه به شاخصهای تدوین شده، 76 نفر را شامل میشود. ابزار جمعآوری اطلاعات این طرح، پرسشنامهی تدوینشده توسط محقق بوده و اعتبار پرسشنامه در مولفههای فرایند کارآفرینی در طیف 91/0 تا.96/. به دست آمد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزار SPSS و روشهای آمار توصیفی و آزمون خیدو استفاده شده و نتایج به دست آمده از پژوهش عبارت است از: 1) مؤلفههای ارایهی الگوی مناسب فرایند کارآفرینی که هشت مولفه تشکیلدهندهی آن است که عبارتند از: فرصتشناسی، ایدهپردازی، امکانسنجی، تأسیس موسسه، تجهیز و تخصیص منابع، تولید، بازاریابی و فروش و توسعه؛ 2) با توجه نتایج به دست آمده صاحبنظران الگوی مناسب فرایند کارآفرینی در موسسات آموزشی را مهم و در حد93%بررسی کردند. در اولویتبندی نهایی از بحث فرایند در طراحی الگو به نتیجهگیری زیر میرسیم: فرصتشناسی در اولویت اول (100%)؛ تأسیس موسسه و توسعه در اولویت دوم (99%)؛ بازاریابی و فروش در اولویت سوم (96%)؛ ایدهپردازی در اولویت چهارم (95%)؛ امکانسنجی در اولویت پنجم (91%)؛ تجهیز و تخصیص منابع در اولویت ششم (76%) و تولید در اولویت هفتم (75%) قرار دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
بازآفرینی؛ دانشگاه؛ فرایند کارآفرینی؛ کسبوکار؛ موسسات آموزشی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران | ||
نویسندگان [English] | ||
سیدهادی صادقی1؛ محمود قنادان2 | ||
چکیده [English] | ||
هدف اصلی این مقاله بازآفرینی و آزمون فرایندکارآفرینی در موسسات آموزشی شهر تهران است. جامعه آماری پژوهش را صاحبنظران در سه حیطه علمی (اعضای هیأت علمی دانشگاه)، تخصصی (کارشناسان مراکز کارآفرینی) و اجرایی (اعضای هیأت مدیره موسسات آموزشی) تشکیل داده و بهصورت روش سرشماری کامل با توجه به شاخصهای تدوین شده، 76 نفر را شامل میشود. ابزار جمعآوری اطلاعات این طرح، پرسشنامهی تدوینشده توسط محقق بوده و اعتبار پرسشنامه در مولفههای فرایند کارآفرینی در طیف 91/0 تا.96/. به دست آمد. در تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزار SPSS و روشهای آمار توصیفی و آزمون خیدو استفاده شده و نتایج به دست آمده از پژوهش عبارت است از: 1) مؤلفههای ارایهی الگوی مناسب فرایند کارآفرینی که هشت مولفه تشکیلدهندهی آن است که عبارتند از: فرصتشناسی، ایدهپردازی، امکانسنجی، تأسیس موسسه، تجهیز و تخصیص منابع، تولید، بازاریابی و فروش و توسعه؛ 2) با توجه نتایج به دست آمده صاحبنظران الگوی مناسب فرایند کارآفرینی در موسسات آموزشی را مهم و در حد93%بررسی کردند. در اولویتبندی نهایی از بحث فرایند در طراحی الگو به نتیجهگیری زیر میرسیم: فرصتشناسی در اولویت اول (100%)؛ تأسیس موسسه و توسعه در اولویت دوم (99%)؛ بازاریابی و فروش در اولویت سوم (96%)؛ ایدهپردازی در اولویت چهارم (95%)؛ امکانسنجی در اولویت پنجم (91%)؛ تجهیز و تخصیص منابع در اولویت ششم (76%) و تولید در اولویت هفتم (75%) قرار دارد. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,388 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,326 |