
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,623 |
تعداد مقالات | 71,546 |
تعداد مشاهده مقاله | 126,902,978 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 99,952,948 |
شناسایی سیاستهای لازم برای توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی کشاورزی | ||
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران | ||
مقاله 5، دوره 42، شماره 1 - شماره پیاپی 599582، آبان 1390، صفحه 57-66 اصل مقاله (355.51 K) | ||
نویسندگان | ||
مسعود رضایی1؛ حمید موحد محمدی2؛ علی اسدی2؛ خلیل کلانتری3 | ||
1استادیار گروه کشاورزی بنیاد دانشنامه نگاری ایران | ||
2دانشیار پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران | ||
3استاد پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران | ||
چکیده | ||
در طول دهه گذشته فرآیندهای آموزشی تغییرات بسیار مهمی را متحمل شدهاند. ظهور یادگیری الکترونیکی به عنوان ابزاری مهم برای ارایه، تعامل و تسهیلگر فرآیند تدریس و یادگیری، ساختارهای سازمانی دانشگاهها و موسسات آموزشی، راهبردهای تدریس و حتی خود یادگیری را تغییر داده است. در چنین شرایطی، نهادهای آموزشی نیازمند اندیشیدن درباره چگونگی سازگاری با این تغییرات میباشند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی سیاستهای لازم برای توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی کشاورزی انجام شده است. این تحقیق از نوع پیمایشی میباشد و از ابزار پرسشنامه برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر، اعضای هیات علمی دانشکدههای کشاورزی دانشگاههای تربیت مدرس، تبریز، مازندران، شیراز و فردوسی مشهد میباشند که با استفاده از روش نمونهگیری چندمرحلهای، 80 نفر از آنان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتهاند. دادههای تحقیق با استفاده از نرمافزار SPSS و آمارههای توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافتههای پژوهش نشان میدهد که سیاستهای عمومی، سیاستهای حمایتی و سیاستهای اجرایی 02/88 درصد از واریانس سیاستهای توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی کشاورزی را تبیین نمودهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش عالی کشاورزی.؛ سیاست؛ یادگیری الکترونیکی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
An Identification of the Policies Needed for Developing E-learning in Agricultural Higher Education | ||
نویسندگان [English] | ||
Masoud Rezaei1؛ Hamid Movahedmohmmade2؛ Ali Asadi2؛ Khalil Kalantari3 | ||
چکیده [English] | ||
During the last decade, educational processes have undergone many changes. E-Learning, as an important tool for delivery, mutual interaction, and facilitation of both teaching and learning processes has changed teaching strategies and organizational structures of universities and it has even transformed learning itself. In this situation, educational institutions need to consider how to adapt to these changes. The present study was conducted with the aim of identifying polices needed for developing e-learning in agricultural higher education. The study was based on a survey research method with a questionnaire was developed to gather the data. The study population was constituted of faculty members of agricultural faculties, selected through random sampling technique. The sample size for faculty members was 80. Data were analyzed through SPSS/WIN software. Descriptive and inferential methods were employed for data analysis. The results indicated that three major factors explained 88.02% of the variances of policies needed for developing e-learning. These factors were the general policies, supportive ones, as well as executive policies. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Agricultural higher education., E-learning, Policy | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,664 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,341 |