تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,108,033 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,212,693 |
بررسی تأثیر شیوههای حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز) | ||
فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی | ||
مقاله 8، دوره 4، شماره 4 - شماره پیاپی 14، اسفند 1390، صفحه 145-164 اصل مقاله (194.68 K) | ||
نویسندگان | ||
عبداله پارسا1؛ مرضیه عبدالوهابی2؛ سکینه ظریف3 | ||
1استادیار دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
2کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
3دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف بررسی ارتباط شیوههای حل مسأله و ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه، با انتخاب تصادفی طبقهای 374 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید چمران در سال 1390-1389 و با روش توصیفی- همبستگی و از طریق تکمیل دو پرسشنامهی بررسی ویژگیهای کارآفرینی و شیوههای حل مسأله انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان میدهد که هر کدام از شیوههای چهارگانهی حل مسأله با ویژگیهای کارآفرینی دانشجویان رابطهی معنادار و مثبت دارند. نتایج رگرسیون نیز نشان داد که شیوههای عقلانی و عملگرا، 33 درصد از کل واریانس ویژگیهای کارآفرینانهی دانشجویان را پیشبینی می-کنند و سهم شیوهی حل مسألهی عقلانی از این میزان، 56/0 میباشد. سایر شیوههای حل مسأله قادر به پیشبینی معنادار ویژگیهای کارآفرینانهی دانشجویان نیستند. تقویت این دسته از شیوههای حل مسأله با گنجانیدن متون و تمرینهای مرتبط در محتوای برنامههای درسی دانشجویان، میتواند به رشد استعداد کارآفرینی دانشجویان کمک کند. | ||
کلیدواژهها | ||
شخصیت کارآفرینانه؛ شیوههای حل مساله؛ کارآفرینی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
بررسی تأثیر شیوههای حل مسأله بر شخصیت کارآفرینانه (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز) | ||
نویسندگان [English] | ||
عبداله پارسا1؛ مرضیه عبدالوهابی2؛ سکینه ظریف3 | ||
چکیده [English] | ||
این پژوهش با هدف بررسی ارتباط شیوههای حل مسأله و ویژگیهای شخصیتی کارآفرینانه، با انتخاب تصادفی طبقهای 374 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه شهید چمران در سال 1390-1389 و با روش توصیفی- همبستگی و از طریق تکمیل دو پرسشنامهی بررسی ویژگیهای کارآفرینی و شیوههای حل مسأله انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان میدهد که هر کدام از شیوههای چهارگانهی حل مسأله با ویژگیهای کارآفرینی دانشجویان رابطهی معنادار و مثبت دارند. نتایج رگرسیون نیز نشان داد که شیوههای عقلانی و عملگرا، 33 درصد از کل واریانس ویژگیهای کارآفرینانهی دانشجویان را پیشبینی می-کنند و سهم شیوهی حل مسألهی عقلانی از این میزان، 56/0 میباشد. سایر شیوههای حل مسأله قادر به پیشبینی معنادار ویژگیهای کارآفرینانهی دانشجویان نیستند. تقویت این دسته از شیوههای حل مسأله با گنجانیدن متون و تمرینهای مرتبط در محتوای برنامههای درسی دانشجویان، میتواند به رشد استعداد کارآفرینی دانشجویان کمک کند. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,879 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,893 |