
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,694 |
تعداد مقالات | 72,249 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,272,920 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,119,450 |
ملاحظاتی در باب فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه ارسطو با تاکید بر اهمیت آموزش احساس و کاربرد آن در نظام آموزشی ایران | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 2، دوره 36، شماره 2 - شماره پیاپی 1000116، مهر 1385 اصل مقاله (282.82 K) | ||
نویسنده | ||
فاطمه زیبا کلام* | ||
چکیده | ||
در این مقاله سعی شده است که دیدگاه های فلسفی ارسطو بررسی و از دلالت های آن راهکارهایی درمورد آموزش و پرورش اخذ شود . در عصر حاضر به علت پدید آمدن مشکلات عمیق در مسائل احساسی و رفتاری در پرورش نسل جوان ، در فلسفه تعلیم و تربیت توجه ویژه ای به آموزش احساس شده است که اکثر فلسفه تربیت آغاز آن را به ارسطو منتسب کرده اند . بنابراین ، در این مقاله تلاش شده است که نه تنها مسئله آموزش احساس و نقش آن در تعلیم و تربیت ریشه یابی شود ، بلکه اهمیت آن در جهان و کشور خودمان نیز بررسی گردد . بحث اصلی طرفداران آموزش احساس بر اساس پرورش نیروی تخیل و تربیت احساس از طریق هنر و فرهنگ است . | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Considerations on Aristotle's Philosophy or Education and Education of Emotion with its Implication in Iran' s Educational System | ||
چکیده [English] | ||
In This article the philosophical viewpoints of Aristotle elucidating its implications in education is discussed The " education of emotion " is developed in our present age as a response to the deep-rooted emotional and menial problems of youth .The majority of philosophers of education have attributed the education of emotion to Aristotle .II is the aim of present article to trace roots of education of emotion and also to examine its importance in our country The theoretical foundations of supporter s of emotional education is based on the development of the imagination through an and culture. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,250 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,037 |