
تعداد نشریات | 162 |
تعداد شمارهها | 6,694 |
تعداد مقالات | 72,244 |
تعداد مشاهده مقاله | 129,271,722 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 102,119,890 |
افت تحصیلی و رابطه آن با بنیادهای فلسفی آموزش و پرورش مدرن | ||
مجله روان شناسی و علوم تربیتی | ||
مقاله 5، دوره 36، شماره 2 - شماره پیاپی 1000116، مهر 1385 اصل مقاله (295.52 K) | ||
نویسنده | ||
محمد رضا آهن چیان* | ||
چکیده | ||
افت تحصیلی هنوز هم یک چالش جدی برای نظام های آموزشی دنیا است . شاید به همین دلیل با وجود پژوهش ها و بررسی های فراوان ، باب مطالعه و گفتگو درباره آن بسته نیست . این مقاله با یک نگاه فلسفی به افت تحصیلی ، قصد معرفی و تحلیل ریشه های نظری این پدیده ناخاسته در شرایط آموزش و پرورش مدرن را دارد. به عبارت دیگر در این جا ادعا می شود که علتهای افت تحصیلی در بنیادهای فکری و آرای تربیتی مدرنیته قرار دارد ، پس مادامی که آموزش و پرورش نظام خود را بر چنین بنیادهایی استوار سازد امکان پیش گیری از افت تحصیلی کمتر وجود دارد . به این منظور شش عامل اصلی متاثر از آموزشهای مدرن انتخاب ، و رابطه آن با آموزش و پرورش و افت تحصیلی در نظر گرفته می شود. کوشش به عمل خواهد آمد با طی مسیر یک مقاله پژوهشی به استناد منابع دست اول ، یافته ها ارایه و سپس تحلیل شود . | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Dropping out and its relation with the philosophical foundations of modem education | ||
چکیده [English] | ||
The number of students who can not complete school programs is a serious problem facing many educational systems in all educational levels . Drop OUI and repetition are one of the most common matters that many educators and researchers interest to study it. There are many reasons on the retention and non-completion patterns, but it can find rarely a philosophical viewpoint on the problem. The article aiin to recognize and analysis the theoretical origins of dropping out and repetition under modem educational conditions. In other word. it is claimed here that many other researchers were not effective at ignoring these origins. Dropping out and repetition causes must be studied relied on these modem foundations. will not prevent dropping out and handle repetition successfully. This study considers six factors they seem influence on educational consequencies. They are rationalism. individualism. regulation , centralization. and get ting mastery. The research method is analytical and by use of the first-hand resources, findings are presented and will be analyised. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,876 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,908 |