تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,497 |
تعداد مقالات | 70,219 |
تعداد مشاهده مقاله | 123,421,974 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 96,648,393 |
تأثیر تکلیف ثانویة حرکتی و تمرین مسدود در مقابل تمرین تصادفی و ثابت بر اکتساب و یادداری مهارت تیراندازی با اسلحه بادی و آزمون فرضیة مبسوط سازی شناختی | ||
حرکت | ||
مقاله 6، دوره 36، شماره 0 - شماره پیاپی 1000259، شهریور 1387 اصل مقاله (0 K) | ||
نویسندگان | ||
منصور سیاح؛ فضل اله باقرزاده؛ محمود شیخ؛ الهه عرب عامری؛ محمد صادق ضیائی* | ||
چکیده | ||
این تحقیق به منظور تعیین تأثیر تکلیف ثانویة حرکتی دارت و نیز تمرین مسدود در مقابل تمرین تصادفی و ثابت و نیز آزمون فرضیة مبسوط سازی به کمک استفاده از تکلیف تیراندازی با شرکت گروه های تجربی در فواصل8, 11, 14 متر و ترکیبی از این مسافت ها به صورت تمرین تصادفی و تمرین مسدود با استفاده از 132 دانشجوی مذکور دانشگاه طی 6 روز متوالی انجام شد. در این طرح تحقیق عاملی کاملاً متقاطع 5 * 2 (5 تکلیف تیراندازی, 2 تکلیف ثانویة دارت) داده ها به کمک نرم افزار آماری – کامپیوتری SPSS:PC نسخة 14 تجزیه و تحلیل شدند. تحلیل های واریانس برای تجزیه و تحلیل داده ها به کار برده شد. نتیجة تحلیل ها نشان داد که تکلیف ثانویة حرکتی تأثیر معنی داری بر اکتساب نداشت, لکن تأثیر معنی داری بر یادداری بر جای گذاشت (05/0 P<) . یافته های مذکور به عنوان تاییدی بر فرضیة مبسوط سازی تفسیر شدند. | ||
کلیدواژهها | ||
اکتساب؛ یادداری؛ انتقال؛ تمرین مسدود؛ تمرین تصادفی؛ تکلیف ثانویه و فرضیة مبسوط سازی | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effects of Secondary Motor Task and Blocked Versus Random Practice on the Acquisition and Retention of Target Shooting Skill With Recreational Rifle and a Test of Cognitive Elaboration Hypothesis | ||
چکیده [English] | ||
The purpose of this investigation was to determine the effects of a secondary motor task during the acquisition of blocked versus random practice schedule of rifle shooting from the distances of 8,11,14 meters and the combination of these distances on 132 male students for 6 consecutive days. In this fully crossed factorial design (5 rifle shooting ×2 dart throwing), data were analyzed using SPSS:PC version 14. The results of analysis showed that dart throwing had no significant effect on the acquisition trial (P<0.05), but it had a significant effect on the retention trials (P = 0.001). These findings were interpreted as the validity of the elaborative hypothesis considered in the literature. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
random, blocked, Fixed Practice, Secondary Task, Acquisition, retention, Elaborative Hypothesis | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,371 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 117 |