تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,573 |
تعداد مقالات | 71,037 |
تعداد مشاهده مقاله | 125,515,320 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 98,776,471 |
بررسی مسائل مرتبط با آموزش اصطلاحات و تعبیرات روسی | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 2، دوره 13، شماره 47، اسفند 1387 اصل مقاله (227.7 K) | ||
نویسنده | ||
جمیله بابازاده* | ||
چکیده | ||
علیرغم موفقیتها و کسب دستاوردهای قابل توجهای که در زمینه بررسی علمی مسائل مرتبط با علم اصطلاحشناسی روسی بدست آمده است، هنوز مسائل و مشکلات پیش روی آموزش اصطلاحات و تعبیرات روسی در عرصة زبانشناسی آموزشی آنطور که باید مورد بررسی و مطالعه قرار نگرفته است. مقاله حاضر به مسئله اساسی انتخاب معقولانه مواد درسی مربوط به اصطلاحات و تعبیرات زبانی و آموزش آن به زبان آموزان ایرانی اختصاص دارد. انتخاب موفق مواد درسی مربوط به اصطلاحات و تعبیرات که متناسب با مهارت و تسلط در کاربرد عملی آن باشد، تنها در صورتی میسر میباشد که در انتخاب مواد درسی مربوط به اصطلاحات و تعبیرات، هم مسائل زبانشناسی (کاربرد معمولی از نظر سبک گفتار) و هم مسائل آموزشی (قابل دسترس بودن و استحکام در یادگیری) لحاظ گردند. تجربه چندین ساله تدریس اصطلاحات و تعبیرات روسی در دانشگاه تهران و کار پژوهشی فراوان، به مؤلف مقاله حاضر امکان چاپ کتاب درسی «اصطلاحات و تعبیرات روسی در مراکز آموزشی ایران» را داده است که این کتاب به عنوان اولین تلاش در جهت انتخاب و ساماندهی مواد درسی مربوط به اصطلاحات و تعبیرات روسی در کتابهای درسی برای زبانآموزان ایرانی محسوب میشود. مقاله حاضر به بررسی مهمترین عوامل و شرایط تأثیرگذار در روند آموزش اصطلاحات و تعبیرات روسی به زبانآموزان ایرانی میپردازد که به نوبه خود مبانی نظری کتاب درسی تألیفی را شکل میدهند. | ||
کلیدواژهها | ||
تدوین و انتخاب؛ زبانآموزان ایرانی؛ علم اصطلاحشناسی روسی؛ معیار؛ یادگیری | ||
عنوان مقاله [English] | ||
- | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,082 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,629 |