تعداد نشریات | 161 |
تعداد شمارهها | 6,532 |
تعداد مقالات | 70,500 |
تعداد مشاهده مقاله | 124,085,405 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 97,189,307 |
آموزش زبان آلمانی در دانشگاههای ایران، یک بررسی با ارایه تفکری نو | ||
پژوهش ادبیات معاصر جهان | ||
مقاله 5، دوره 13، شماره 48، اسفند 1387 اصل مقاله (202.9 K) | ||
نویسنده | ||
محمدرضا دوستی زاده* | ||
چکیده | ||
بیش از پنجاه سال است که زبان آلمانی در مؤسسات زبان و دانشگاههای ایران تدریس میشود، اما در مورد ساختارش هنوز ابهامات و اختلاف نظرهایی وجود دارد. برای اینکه وضعیت و ساختار تدریس زبان آلمانی گرچه ناچیز آشکار شود، مقاله حاضر سعی دارد کندوکاوی در مورد چگونگی تدریس رشته زبان آلمانی در دو دانشگاه تهران و شهید بهشتی، وهمچنین برخی از مشکلات تدریس را با ارایه مثالهایی بر اساس نظریههای آموزش زبان بررسی کند. این مقاله با تلفیق مشکلات کنونی تدریس زبان آلمانی در دانشگاههای ایران پیشنهاداتی ارایه دهد. تدریس زبان آلمانی با توجه به جزئیات، اهداف، روشها و دانشگاههای ارایهدهنده این رشته بر اساس تئوریهای موجود، همچنین بر اساس گفتمان بینفرهنگی توصیف و تجزیه و تحلیل میشود. پیشنهادات ارایه شده در این مقاله در موضوعات آموزش زبان آلمانی بر اساس توجه ویژه به تجزیه تحلیلهای ساختاری تدریس رشته آموزش زبان آلمانی در ایران و تحلیل گفتار در کلاسهای مورد تحقیق تنظیم شدهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش؛ آموزش زبان آلمانی؛ ارتباط؛ تجزیه و تحلیل تدریس؛ دانشگاههای ارایه دهنده زبان آلمانی؛ فرهنگ | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Deutschunterricht an iranischen Universit?ten, eine Studie mit neuen Anregungen | ||
چکیده [English] | ||
Seit 50 Jahren wird Deutsch an iranischen Institutionen angeboten, aber über dessen Struktur besteht noch immer weitgehende Unklarheit und Uneinigkeit. Um die Struktur des Faches "Deutsch" an iranischen Universit?ten zu kl?ren, wird der vorliegende Artikel den Deutschunterricht an iranischen Universit?ten mit zwei Beispielen aus den Lehrveranstaltungen an der Universit?t Teheran und Shahid-Beheshti analysieren. Dieser Artikel will nicht nur die Untersuchungsergebnisse bekanntgeben, sondern die Probleme der heutigen Situation einbeziehen und daraus neue Vorsch?ge machen. Der Deutschunterricht wird in Bezug auf seine Gegenst?nde, Ziele, Methoden und die ihn anbietenden Universit?ten auf diskurstheoretischer Grundlage besonders im Hinblick auf Aspekte interkultureller Kommunikation beschrieben und analysiert. Die Vorschl?ge des folgenden Beitrages in Fragen der Deutschdidaktik ergeben sich aus besonderer Beachtung der Struktur der Deutsch anbietenden Universit?ten und diskurtheoretischer Unterrichtsanalyse. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Deutsch anbietende Universit?ten, Deutschunterricht, Didaktik, Kommunikation, Kultur, Unterrichtsanalyse | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,319 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,912 |